|
|
|
|---|---|
| Tröttnade på alla el problem på min bmw 530 e60 som ingen tydligen kunde åtgärda. Läste man av felkoder var det allt möjligt.....Så kom fram till att det måste vara något med den" intelligenta"batteri sensorn som spökar o skickar signal till dator som börjar stänga ner funktioner .....Så tog helt enkelt o kopplade ur sensorn ( gud hatar fegisar). Detta görs på egen risk, men vad skulle kunna bli värre? 10 dagar har gått nu och inte ett fellarm !!!! SLUMP ?? Kommer inte koppla in den om inget annat spökar....... | |
| Intressant, var sitter denna enhet, och hur kopplar man i och ur den? | |
|
Bra ide. Mycket intressant, har du bara dragit ur signalen ut från sensorn? Undrar hur systemet hanterar funktionerna om det helt saknar info från den sensorn, kanske att det anpassar sig och kör på som ett "ointelligent" system? Det skulle ju vara toppen. Funktionen ställer ju bara till problem. |
|
|
Carl l , på min e60 sitter den på minuspolen på batteriet. Går en kabel från pluspol till sensorn som matar den med ström , mitt på kabeln sitter en skarv som man bara kan dela på. Kamel2 ja jag undrade med vad som skulle hända, men inget än :) förutom att den slutat varna för allt !! men som sagt , man gör det på egen risk |
|
|
Min 530 E61 gick helt plötsligt inte att starta. Stereon och innerbelysningen fungerade men ratten och växelspaken var låsta. Dessutom har jag haft en del felmeddelanden. Jag provade att sätta in ett splitternytt batteri (85Ah orginal är 80Ah) men den startade ändå inte. Då kopplade jag ur kontakten till IBS som sitter på kabeln till minuspolen och startade bilen. På BMW Danderyd verkade dom inte känna till den här möjligheten utan ville att jag skulle bogsera in bilen dit och byta sensor, programmera samt pröjsa drygt 8000:-. Jag kommer att köra på med IBS urkopplad och se vad som händer. Se följande länk som beskriver hur man gör: www.youtube.com/watch?v=ta0anFAeU2Q |
|
|
Bmw vill bara suga dig på pengar så mycket som möjligt. Allt för att man ska lämna in den. |
|
|
Tror inte heller att de händer något o köra utan ibs kontakten. |
|
|
Har kört utan min i ett och ett halvt år...inga problem. Drog ur batteriet innan. |
|
| Tjena, verkar som att min ibs drar ut batteriet med. Ska lösa det problemet sen så funderar jag starkt på att byta bil.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.