AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.882

335xi på blocket, stämmer utrustningslistan?

VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Tjena,
Kollade upp utrstningslistan på denna BMW 33xi på blocket: Länk

Enligt utrustningslistan på Länk så ska denna bil ha tex, "Fine wood trim burr walnut" men jag ser ingen valnöt på bilderna på blocket.

Nen har även M3 stolar men i utrustningslistan står det inget om M3 stolar, bara "Sports seat".

Till sist, är det verkligen "LEDER DAKOTA/D3 SATTELBRAUN (LCD3)" eller är det bara jag som tycker stolarna ser för ljusa ut för att vara Sattelbraun?

Det finns även bilder på Länk

Mvh,
Peter
Många alltför många kallar sportstolar i 3 och 5serien för M3 respektive M5stolar antingen för att dem inte har någon koll eller/och att dem tycker M3/M5 låter häftigt.

Träet är säkert utbytt av nuvarande eller någon tidigare ägare, inredningsfärgen är säkert korrekt jämför på google hur sattelbraun ser ut i andra ljus.

Kolla upp historiken genom att få ut service/garantiuppgifter från BMW importerad för endast 4mån sedan. Om uppgifterna på garaget stämmer är det säljaren som tagit in den från Tyskland vilket är ett gott tecken.

Säljaren har även riktigt dålig koll på vad som gick att få när han påstår att den har allt utom taklucka den saknar MASSOR av utrustning;

comfort access, Individual High End Audio (eller något tillvals högtalarsystem), aktiv farthållare, el-gardin, bensinvärmare, tv, automatiskt avbländbara/infällbara speglar, adaptiva kurvljus, dyrare läderklädsel + en hel del mer.

Bilen verkar förutom diverse uppskrivningar bra så kontakta en BMWåterförsäljare för kontroll av garanti och serviceåtgärder.

Stephan
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Tack Stephan!

Efter att ha varit flitig läsare på autopower under många år så uppskattar jag ett svar från dig! Detta är ungefär vad jag också kommit fram till.

Har dock jämfört bilder på "sportstolar" med stolarna i denna bilen och tycker att dessa faktiskt ser ut som M3-stolar. Lite fläskigare sidostöd än vanliga sportstolar bland annat, har jag fel? Skulle uppskatta helt orginal, speciellt när det är en import...

Mvh,
Peter
Skulle också säga att det där ej är vanliga sportstolar utan de ser istället ut som m3 stolarna med hänsyn till sömmarna i skinnet samt sidostöden som du skriver.

/Anders
Det är m3 stolar från E90/E92 även instrumentpanelen är från m3.
Detta är ej sadelbrun.
ja sadelbrun är brunare, den här ser gulare ut i färgen, märkligt, kanske läge att göra en extrakoll på historiken när såna delar är utbytta.

/Anders
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Som jag befarade, då svek sig inte mitt minne trots allt. Hoppades på att det var dåliga bilder i samband med dålig datorskärm där jag sitter just nu som gjorde färgen, för i mitt minne är sadelbrunt en av de snyggaste nyanserna, detta såg ju som sagt gult ut ja..

Någon som vet om man kan söka efter historiken på bilen på någon tysk sida? Eller är det carfax och BMW som gäller?

Tyvärr befinner jag mig utomlands utan någon som helst tillgång till en BMW-återfösäljare så om det är någon som sitter på tillgång till BMW:s databas och vill göra en sökning så skulle jag vara evigt tacksam :)

Mvh,
Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Carfax har i stort sett ingen info om EU-bilar så du får vända dig till BMW.

-------
//Lövet
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Ute igen...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.