AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.022

"Lackera" fälgar.

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Mina amerikanska forumkollegor gjorde mig uppmärksam för några år sen på Plasti Dip, flytande gummi. Detta använde de på allt i princip. Har använt det på mina emblem och nu gjorde jag slag i saken och testade det på mina vinterfälgar. Perfekt om man vill prova på svarta fälgar men kunna återställa det lätt då det rivs av som ett plåster. Enligt folk som testat ska slittåligheten vara helt OK också och det är lätt att "laga" då det är väldigt förlåtande. Kostar 149:-/burk så det är ju också rätt överkomligt. Såhär blev i varje fall mina, mer än nöjd;

Länk

Länk
sa
36
sasojov
325iM -06
Kanske värt att prova innan man lämnar in fälgarna för lackering!
Jag har hittat in till deras hemsida: www.dipit.se
Räcker en sprayburk 149:- för 4st aluminumfälger 17" eller ska man köpa två st?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Vet en som körde sin 18" och det gick åt två burkar så hade nog satsat på två åtminstone. Jag använde en burk per fälg, kanske hade klarat mig med tre men ville ha ordentligt med lager för slitagets skull.

Beställ från Conrad.se, kostar också 149:-/burk men om du anger "Heppo2012" som rabattkod så får 100:- rabatt. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Sen är det ju alltid bra att ha lite över ifall det lossnar eller du får stenskott etc. Då är det bara att spraya på, det är så förlåtande att det rinner ut och blir jämnt. :)
sa
36
sasojov
325iM -06
Ok tack så mycket för tipsen.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Vad coolt! Det där ska jag prova till sommaren, har inget garage så det får bli när värmen kommer tillbaks =D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.