|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
1,36 är ju inte farligt, min E39 M5 snittade runt 1,4, men ofta ville den ha 1,5-1,7 utan att man stod på allt för mycket! |
|
|
Jag har haft min e60 m5 -08 i drygt 2 månader nu och givetvis har jag haft lite koll såhär i början av ägandeskapet på bensin samt ev oljeförbrukning. På mina 300 mil så har jag snittat 1,73 då åker jag 75-80% motorväg restan stad,oljenivåmätaren ligger på max fortfarande så ingen märkbar oljeförbrukning för mig än iaf. På e4an ligger jag oftast 145-155 på farthållaren 120 väg plus moms inne i stan blir de helt vanlig stadskörning ingen buskörning utan lugn och normal rytm. så jag säger väl som många andra en m5a är ingen bil man ska köpa om man blir tårögd när man ser bensinpriset på macken eller tycker det är dyrt med däck/service. Exempelvis så är det senaste serviceutdraget på min bil bestående av en större service a 25103kr där de byttes en kontakt för 400kr utöver servicen,plus 4 st Michelin ps3 a 21848kr=46951kr vid hämtningen :) så bränslet är en världslig sak i de hela om jag ska ge min synpunkt på de hela de är allt annat än en billig/ekonomisk bil och se till att ha en god buffert till bilen för de kan gå åt fort om du planerar att använda bilen mycket och ev har lite otur. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.