|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur långt kommer ni med era E60 M5 vid normal körning på en full tank ? Vid hård körning hela tiden ska man komma ca 20 mil enligt vad en del har skrivit. //Schnitzer | |
|
Har ingen M5 själv men en kund till mig berättade att han kom ca 40 mil på en tank när han körde ner till sin lägenhet på Franska Rivieran. Han tyckte det var så jobbigt att tanka så han bytte till en 330d Coupe sedermera, då kom han ca 90 mil på en tank istället. /DJ |
|
|
Ca 35 mil, snittar 1,7 l/mil |
|
|
Har en M5 touring och kommer 40-45 mil per tank. |
|
|
Det måste vara omöjligt att få den att ta under litern på landsväg? Tycker inte att E39 M5 är inte lätt att få under litern på landsväg. V10:an är med säkerhet mer törstig. //Schnitzer |
|
|
Har aldrig varit under litern med min.. men senast när jag åkte till Gbg så snittade jag 1,4 l/mil och körde mellan 120-160kmh, Och det tycker jag var ganska okej med tanke på att det är en V10:a under huven :D |
|
|
Snittade som bäst 1,2 men då var det riktig tråkkkörning på landsväg, man hade det lite roligare när snittet låg runt 2liter/mil. Hehe ! "When i get high, i get high on speed" |
|
Lasse Karlsson |
Ca 40 mil på full tank, ca 1,5 l/mil blandat. modolasse |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har man en E53 med M54 så känns den ju M5an som rena rama miljöbilen . "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Aktiv körning? 17-20 mil. | |
| Det betyder att en europasemester på 600 mil med inspirerande körning skulle gå loss på 30.000 i bränsle. Mysigt :) | |
|
Sorry TS, en liten OT: Det vore ju nice om BMW erbjöd en större bränsle tank som en extrautrustning.. Typ en 90 liters eller kanske en uppåt 150 liter.. Bra när man är på långresa eller nåt :P Porsche och Mercedes erbjuder extra stor tank till diverse modeller. Erbjöds inte BMW M5 E34 tilvalet med en 90 liters tank? Hur långt kommer man med en M5 E34 med 90 liters tank? 60 mil? |
|
|
M5 E34 har 90liters tank i alla versioner utom Winkelhock och USA, i Sydafrika har alla E34 90liters tank (Individual för övriga E34 i Europa) Alpina B10 BiTurbo och B10 4,6 har 110liters tank. Det var andra tider då! Drygt 100mil borde man komma i E34 M5 om man kör långfärd i 100-120km/h. Svenska AMS körde M5 F10 på 0,82l/mil det borde gå att slå i en E34. M5 E28 70l M5 E34 90l M5 E39 70l M5 E60 70l M5 F10 80l Stephan |
|
| "Normal" körning med en M5 E34 så kommer man dryga 70mil på en tank, dvs den drar runt 1.2liter/mil. Kör man mega-snålt så har jag som lägst sett strax under 0.9liter/mil, men då jämn fart kring 100km/h. Min bil var vid det tillfället skodd med originalfälgar med däck i original dim, sedan dess har jag fått på andra (större) fälgar/däck, förbrukningen är nu som allra bäst strax under litern vid samma körsätt, men som sagt normal körning så landar jag på strax under 1.2, gasar jag lite mer är det snarare runt 1.3, gasar jag ännu mer drar det iväg så klart. Min bil är den 5-växlade modellen, kan mycket väl tänka mig att den 6-växlade är snålare vid jämn fart kring 100km/h. | |
|
Stephan - Klockrent! Kul att se tank volym historiken för alla generationer M5 :D 100 mil!? det är mycket bra jue :) |
|
|
Jag körde staffanstorp-ullared-staffanstorp med farthållare på 120kmh och i övrigt lugnt tempo. Nu minns jag inte om den stod på 1.25 eller 1.35, jag fotograferade det iaf och har det i andra datorn. Normal körning låg väl runt 1.5 men då är det mkt motorväg och transportsträcka. Stadskörning bra bit över 2 liter. Aktiv körning så hann man inte 20mil innan reservlampan tändes. Ser man till prestandan som få andra bilar kommer upp till i denna prisklass (nej en merca med kompressor och slirautomat räknas inte, den är bara snabb inget annat) så är det ett kap att äga m5. Sedan jag sålde min har jag lagt mer pengar varje månad på min m5 turbo (utan att ha kört den) än vad jag tankade min e61 m5 för när jag hade den och nyttjade effekten. |
|
|
Salle, Vad menar du med att Merca med slirautomat och kompressor bara är snabb och inget annat? |
|
|
Äh skit i förbrukningen, Lyssna på detta ist. Länk Låter en bil sådär kan den få dra vad den vill:) |
|
| de vart gott ljud i den! | |
| Vad jag menar med mercan, e55 amg är att den inte på något sätt (enligt mig) kan mäta sig med m5an. M5an är på de punkter jag värdesätter en mycket bättre bil. | |
| Jag snittar väl i medeltal (enligt BC'n) ca 1,36 L/mil. Då kör jag väl ganska blandat. PÅ landsväg kommer jag INTE under 1L (vilket jag gjorde nätt och jämnt med E39:an). Hjälper till litet om man "gubbar" till det o bara kör med 400 hk... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.