|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder så ska jag köpa ny bil. Funderar på 730d (E65 - 08) och X5 3.0d (E70 - 08) Angående 730d, hur mkt diesel drar den vid konstant hastighet på motorväg runt 140-160? Tacksam för svar. mvh Henrik | |
|
Har en 530d e60 Den drar 0.66 på färddatorn vid stabilt 150km/h uppmätt på 10mil |
|
| Farsan brukar ligga runt 0,7 vid sådana hastigheter jämn fart, helt ok för en lyxkryssare :) // Johan | |
|
Skulle också tippa på runt 0,7. Som kuriosa så drog min 745d, 0,76 när jag körde hem den från Luxemburg med snittfart på 114km/h enl. BC. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Nya uppgifter så jag postar på nytt. Har precis varit och köpt en 730d-08 strax söder om Hannover och kört till 120 mil Stockholm i går. Snitt förbrukningen på hemresan blev 0,74 med ordentligt fullpackad bil. Fast vi vid ett flertalet tillfällen var uppe i drygt 200 på Autobahn (kunde inte låta bli att testa ;). Snittfart 118km/h enl. OBC. En helt underbar bil med en massa körglädje fast den endast har 231hk. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Tack för updaten och grattis med den nya bilen. :) Jag har funderat om lite... och nu lutar det åt en fullmatad 530d GT... stor och fläskig, skapligt snabb och bränsleekonomi som en småbil! Bang for the buck! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.