|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite tankar kring däckförvaring och hjulskiften. Funderar på att skaffa R-däck till våren för att köra bana med och det blir jäkligt mycket hjul att ha plats för hemma. Så frågan är hur mycket ni betalar för däckhotell och hur mycket ni betalar för skifte mellan sommar och vinterdäck /DJ | |
|
500:- inklusive skifte |
|
| 900 | |
|
Per år eller per säsong (dvs två ggr per år)? /DJ |
|
|
Per år |
|
|
800:-/ år för förvaring 600:-/år för skifte, tvätt av hjul ingår (so + vi) Tot 1.400:-/år Vianor i Uppsala Mvh |
|
|
Det finns en deal på lets deal i Kungsbacka, 299kr Skifte & tvätt & förvaring //D |
|
| Jag betalar 900/år. Smart grej, ökar lojaliteten. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
500:- per byte så 1000:- per år men då ingår tvätt, förvaring, balansering (om det behövs) och vaxning :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Samma här, 500kr/skifte inkl tvätt och förvaring. ___ //Ulf |
|
|
Jag lämnar också in mina däck för förvaring och skifte men till er som går i tankar att göra det samma måste jag ändå höja ett varningens finger. Om stället konkar har ni lämnat ifrån er hjulen frivilligt och det är inte säkert att ni får tillbaka dom vid konkurs (och försäkringen täcker inte heller). Läste för något år sedan om en däckfirma söder om Stockholm som hade problem och folk fick köpa nya vinterdäck... Välj ett tryggt alternativ! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Prog - Håkanstorps däck antar jag? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
Verdi |
1800:-/år. |
| 1400 säsong för skifte, hjultvätt, förvaring och kontrollbalansering. | |
|
Kävlingepågen: nej, är sedan massor av år trogen Jörgen Svensson Däck & Fälg på Gunnesbo i Lund. Verkar vara fler än jag som är nöjda Länk ___ //Ulf |
|
|
acey: betalar du 2800kr/år? ___ //Ulf |
|
| Programmer: Yes. Det kostar på Östermalm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.