|
|
|
|---|---|
|
Valde till M sport bromsar till min pärla 120da som kommer v51. Så vad är fördelarna vs nackdelarna med dessa bromsar? Blir bromssträckan kortare? Eller är det bara en snygg/dyr estetisk grej såvida man inte åker på bana? //Kalle | |
|
I realiteten är de en dyr snygg estetisk grej. Det kan finnas en viss fördel vid bankörning (bättre pedalkänsla, mindre benägenhet för fade), men skillnaderna är marginella. Det finns så många andra faktorer som påverkar (däck, bromsklossar, osv). |
|
| Kan man köra 16" med M sportbromsarna? | |
| Stilren: Det är minst 17" som gäller med m-sportbromsar, om man ska tro bmw! :-). | |
|
Säljaren sa att det inte gick med 16" 17" var det minsta... men någon här med erfarenhet får gärna bekräfta det! Vart lite dyrare när man skulle ha vintersulor på. 22'000kr fälg och däck på bmw Solna.. //Kalle |
|
|
Kalle, Vad exakt var det för fälgar och däck som du blev erbjuden att köpa för 22 tkr? Letar själv nu fast efter 16" hos BMW och priserna verkar skilja och gå att pruta på rätt mkt. Länk Dessa va riktigt snygga, kan se ur dom skulle sitta fint på F20/F21!!! |
|
| Stilren: 388 blev mitt val till slut, kan också se dem göra sig bra på f20/21 :-). | |
| Jeg valgte det samme, og som selgeren sa så blir senere bytte av klosser og skiver noe dyrere. Ventilerte skiver også bak. Det er viktig med gode bremser så jeg synes opsjonen er ok, og det ser bedre ut. | |
|
Stilren: vet inte vad det var för fälg å däck, vi skulle ta detta vid lev. Om du hittar ett par fälgar i massivt guld så är det nog dom, hutlöst dyrt.. aja det är nog mitt eget fel oxå.. får ju inte dit 16" pga bromsarna så då springer det iväg. kostar å ligga på topp.. =) //Kalle |
|
| Mina vart tydligen aldrig beställda så nu har jag hittat ett annat 16" paket med Nokian R som är betydligt bättre än Dunlop. 9600 kr totalt | |
| Är det 6 kolvs ok fram på f20 också? | |
| På M-bromsarna är det minst 18 tum så är det iallafal på nya 3-serien | |
| jonte det är inte samma bromsar som på 3-serien 17tum är minsta som passar 1-serien med m-bromsar. | |
| Aha okej sorry för min okunskap;) | |
| jag har en 125d och valde sport bromsarna på den mest för utseendet. men jag kan intyga att bromsarna är grymma har provat att köra på bana och mattnings tendenserna va noll på bromsarna. pedal känslan va helt konsekvent under alla varv. | |
| jonte du är ursäktad för den här gången:) | |
|
Köpte en 120d för 4 dagar sedan med M bromsar och säljaren gav mig en offert på 16" vinterdäck. Men när jag kom och hämtade bilen så satt det 17" fälgar och däck på :) |
|
|
Hmm säljaren sa till mig att 18 var minimum. Grrr. Fast snyggt vart det.. :) måste ställa en följdfråga till er som kör automat. Hur i h-vete stannar man med bilen utan ett slut knyck. På manuell så släpper man ju bromsen precis innan bilen stannar. Så får man ett mjukt stopp.. Men med automaten är detta hopplöst.. Beror det på m- bromsarna eller är det standard med original bromsarna oxå? Ps: å jag är lätt på foten......:-) Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.