|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en 530-04 13,700mil för ca: 2 månader sen, det började inte bra efter 4mil så börjar lådan spöka och jag hade hugg/slag vid växling bilen vibrerade även kraftigt för att slutligen gå i nödläge "transmission fault", jag ringde bilfirman och klagade och dom letade upp en begagnad låda som gått 17200 mil jaja tänkte jag och va glad att få tillbaka bilen fungerande, detta tog 2 veckor. när jag kör hem så känner jag vibrationer i bilen och märker framför allt att dom finns vid vissa varvtal och hastighter ex 50-60km 2-3tusen varv 2:ans växel och 70-80 2-3 tusen varv på 3:ans växel. jag lämnar in bilen igen för återgärd och får dessutom mekanikern till att åka med så han får uppleva vibrationerna jag känner. bilen programeras om och dom ringer och säger att bilen är klar, jag frågar om vibrationerna är borta och svaret jag fick va "nej, du får leva med de, det är en egenskap" jag har dessutom en felkod som inte varit i bilen innan och som inte går att släcka ( CDA7 CAN-MEDDELANDE FEL I BACKVÄXEL) Jag har påtalat detta och får till svar att jag ska "ignorera detta, och att det inte är något fel".... Snälla hjälp mig, vad kan det va för fel på bilen?? | |
|
Detta bör ju bil firman åtgärda åt dig! Visst dom är väl lite trötta på att kosta på din bil men felet på bilen måste ju funnits långt innan du köpte den. Med andra ord är väl dom skyldiga att reparera bilen alternativt ta tillbaka bilen. |
|
|
Ja man kan tycka det, men dom påstår att vibrationerna är en "egenskap" och inte ett fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.