|
|
|
|---|---|
|
Behöver byta 1 gasdämpare till bakluckan men tänkte passa på och byta båda. BMW ville ha 4000:- (2 st) för detta jobb, vilket är helt jävla vansinnigt. Mechanum tog "bara" 1700:- (2 st) Vad jag sett så kostar dessa ca 650:- /st Men min fråga lyder. Är detta något man kan göra själv eller är det bara att lämna in och se glad ut? Reservdelsnummer: 51247178273 mvh vinyl _____________________________ If you can dream it, you can do it | |
STi |
Är också nyfiken på detta... Frågade på BMW och dom ville ha ca650kr st |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
4000 SEK !?! För att byta två gasdämpare? Har de fått ett verktyg för mycket i huvudet? Börjar bli uppriktigt förbannad på de priser som bilreparationer har (inte bara BMW). Ok, kan inte E60/E61 särskilt bra - men det ser ut precis som vilka vanliga gasdämpare som helst (som till min bagagelucka som jag snart ska byta). Tittar man i TIS så verkar det bara vara att dra ned den fjäderbelastade låsningen nedåt och dra ut gasdämparen rakt ut. Montering likadant, bara se till att låsningen verkligen låser fast. Länk |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Det tar fem minuter om du jobbar riktigt lugnt och metodiskt. "You can call me Bon" |
| Var får man tag i dämpare till bra pris? Har kollat lite på engelska sidor och sneglat lite på tyska. Har också hört att de finns en bättre version än BMWs. | |
|
Hur har det gått? Backluckan segar styft nu när det är kallt ute, behöver byta gasdämpare oxå, finns det någon bra GDS. instruktion på nätet? |
|
| Byta är nog inte så svårt men att hitta några förutom de BMW har verkar hopplöst. | |
| Jag ska till skroten imorgon och plocka en gasdämpare från en bil, om det finns fler tänkte jag kolla om någon ska ha en? Priset vet jag inte men räknar med 100:- st | |
|
50:- för en nästan helt ny på skroten. Folk plockar verkligen allt, alla bmw var mer eller mindre nakna. |
|
| Det här är ett känt problem på E61. Jag bytte mina på garantin på min -07:a. De nya fungerade mycket bättre när det blev kyligare ute. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.