|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ventilen är öppen när bilen är avstängd, diskuterades i den andra tråden. Strömlös ventil = öppen ventil. |
|
| hej, ja jag misstänkte att ventilen ska vara öppen när bilen är avstängd och inte tvärtom då den hade dragit mkt ström ;) så idag lyckades jag montera kupévärmaren, drog ut kabeln genom skiljeväggen och fram till där man fyller på med spolarvätska och motorvärmaren monterade jag på slangen som går längst ner längs kylaren och det är slangen som kommer från kupén. Kvarstår att koppla elen och sätta fast uttagen på fronten :-) lyckades med mkt idag ändå, hade inte funkat utan er hjälp så tusen tack! | |
| börjar misstänka att värmaren inte värmer tillräckligt då i -10° och under 1 timmes påslag så känns motorn fortfarande seg när jag startar bilen. Jag kan inte läsa av någon temp någonstans men har en sån där streckade linjer runt varvtalsmätaren och den står mellan 5 o 6 när jag startar bilen. Ska det vara så? kan man inte se exakt temp i någon meny? | |
| olaO.var är det för skillnad mellan den Länk och den Länk jag har köpt de alternativ 2 | |
|
puiu, den du köpt värmer upp till 75-80 innan den slår av samt att den cirkulerar vattnet konstant. Den andra värmer till 60 och då slår den av och slutar även cirkulera. Den du köpt är mycket effektivare. |
|
|
olaO. vilken tror du att det är bäst. 1 eller 2 |
|
| jag kanske har den brinner? | |
|
puiu, hade jag köpt idag hade jag köpt alt. 1 pga av diskussionen med brand etc. Men jag tror nog att de med ständig cirkulation är effektivare. Värmetalet i sig är ointressant bara det är 60 grader minst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.