AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.641

Premium Selection?

Sida 2 av 3
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Det handlar om att vårda sitt varumärke (det mest värdefulla BMW har), något som är livsviktigt för alla företag! Det handlar om hur produkten framställs och uppfattas av den stora massan (inte forumköpare!) Att det är extra viktigt just när man marknadsför och säljer premiumprodukter borde vara uppenbart för alla.

Att bilarna är tvättade när köparna väl hämtar dom är bland det mest komiska jag läst på länge!!

En vild gissning är att du inte jobbar som varumärkesstrateg Lövet...;)))

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du menar alltså att en forumtråd av en icke-köpare angående tvättade mattor skulle ha betydelse för BMWs varumärke? Det faller nog in på det komiska området också.

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Är du full eller bara imbecill Lövet? Forumtråden?? Den har inte ett skvatt med något att göra.
Tror du att man måste ha läst forumtråden för att kunna se att bilarna är skitiga och inte ser ett dugg premium ut??

Varumärke!

"Vad är ett varumärke för produkten? Något som ger löften och kanske infriar några. Löften om kvalitet, status och trygghet. Något vi vill associera oss med, vara i samma lag som. Något vi är beredda att betala mer för.

Ett varumärke tar tid att bygga upp och kostar stora summor i långvarig och konsekvent marknadsföring. Lägg till produktutveckling. En utveckling som kräver evolution, inte revolution, för du måste hela tiden knyta an till traditionen, till dina kärnvärden. Det kan räcka med ett enda snedsteg för att rasera hela förtroendekapitalet"
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Och nej, jag är ingen ickeköpare. Jag kommer köpa bil inom den närmaste tvåveckorsperioden så det är kanske inte så konstigt att jag noterade att bilarna såg sjabbiga ut i annonsen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13