AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.641

Premium Selection?

Sida 2 av 3
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Det handlar om att vårda sitt varumärke (det mest värdefulla BMW har), något som är livsviktigt för alla företag! Det handlar om hur produkten framställs och uppfattas av den stora massan (inte forumköpare!) Att det är extra viktigt just när man marknadsför och säljer premiumprodukter borde vara uppenbart för alla.

Att bilarna är tvättade när köparna väl hämtar dom är bland det mest komiska jag läst på länge!!

En vild gissning är att du inte jobbar som varumärkesstrateg Lövet...;)))

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du menar alltså att en forumtråd av en icke-köpare angående tvättade mattor skulle ha betydelse för BMWs varumärke? Det faller nog in på det komiska området också.

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Är du full eller bara imbecill Lövet? Forumtråden?? Den har inte ett skvatt med något att göra.
Tror du att man måste ha läst forumtråden för att kunna se att bilarna är skitiga och inte ser ett dugg premium ut??

Varumärke!

"Vad är ett varumärke för produkten? Något som ger löften och kanske infriar några. Löften om kvalitet, status och trygghet. Något vi vill associera oss med, vara i samma lag som. Något vi är beredda att betala mer för.

Ett varumärke tar tid att bygga upp och kostar stora summor i långvarig och konsekvent marknadsföring. Lägg till produktutveckling. En utveckling som kräver evolution, inte revolution, för du måste hela tiden knyta an till traditionen, till dina kärnvärden. Det kan räcka med ett enda snedsteg för att rasera hela förtroendekapitalet"
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Och nej, jag är ingen ickeköpare. Jag kommer köpa bil inom den närmaste tvåveckorsperioden så det är kanske inte så konstigt att jag noterade att bilarna såg sjabbiga ut i annonsen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Premium, så klart att jag förväntar mig rena mattor. Om de inte känner att de riktigt har tid att ombesörja den lilla detaljen för att kunna maxa priset, i vilka andra delar har de då sett att de inte har tid. Att sälja något under "Premium" förpliktar, jag som kund vill då ha just...Premium.
Verdi
Finns en klick på det här forumet som verkar älska BMW högt och rent och så fort det inte är _perfekt_ så bryter de ihop... :-)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De minsta man kan begära vid ett begbilköp är att bilen är städad!
Ni som accepterar en ostädad bil vid ett köp, kan jag ju undra hur det ser ut i den bilen ni bytar in!?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen ÄR städad när du köper den. Det är bara att gå in hos BMW Solna och kolla hur de ser ut i verkligheten.

-------
//Lövet
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De går bra att titta på bilderna som är länkade! jag bor inte precist runt hörnet, så rätt bilder är jäkligt viktigt, särskilt hos BMW själv!
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
När jag köpte min E60-08 på M-bilar i Västerås såg den helt ny ut där den stod i hallen (premium selection) . Däremot var det inte mer än 1,6 kg i däcken..... lätt fixat. När jag väl var hemma och
ville gå igenom bilen så var det en hel skog under cupeluftfilter båda sidor. Fortsatte då mot luftfilter motor som såg lika illa ut. Har aldrig någonsin ägt en bil som varit så skitig i de regionerna. Min tanke då blir att den inte är servad på riktigt,bara avbockad i boken. Gjorde STOR service själv så man kan åka vidare utan att behöva fundera mera. Annars var de väldigt tillmötesgående o trevliga på alla sätt då jag fick det jag ville ha till mitt pris.

Mvh Jonas B
Skorpionen: "De minsta man kan begära vid ett begbilköp är att bilen är städad!
Ni som accepterar en ostädad bil vid ett köp, kan jag ju undra hur det ser ut i den bilen ni bytar in!?"

Hur får du smutsiga mattor på en annonsbild till att innebära att bilen inte är rekondad när du hämtar ut den vid ett eventuellt köp?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Genom att man sannolikt inte varit på BMW Solna och kollat nån gång.

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
OK Lövet du vinner. Bilarna ÄR egentligen städade (du har varit inne på BMW i Solna och kollat). Och dessutom är bilarna städade när man köper dom! Sådan argumentation kan man ju inte prata bort...;))

Tack för att du har förklarat konceptet PREMIUM SELECTION för mig.

Jag har hört att Porsche, Lexus, Audi och Bentley också kommer börja med att ta bilder på skitiga ostädade bilar för folk vet ju att dom egentligen är fina (är man så dum att man tvivlar kan man ju dessutom bara ta tåget ned från Luleå för att kolla själv). I samma anda funderar Erik Olsson fastighetsförmedling på att slopa homestyling och bara ha bilder på ostädade objekt i sina annonser, för alla vet ju redan om att dom egentligen är fina och väl värda sina pengar!

Verdi: Det enda jag bryter ihop på är folks sätt att resonera ibland...;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har inte varit och kollat på dessa bilar specifikt men jag har varit på BMW Solna mängder av gånger och det står inte skitiga bilar i drivor där som du försöker få det till. När var du där sist själv? Enstaka exemplar på väg till rekond finns. Att bilarna fotas med smutsiga mattor är för att du vill få ut fotona så fort som möjligt. Sedan kan man byta dem i efterhand.

-------
//Lövet
Lloyd: BMW Premium Selection: Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är inte alls helt säker på att det ser så speciellt mycket bättre ut vid leverans.
Jag har köpt flera nyare beg Premium Selection BMW hos BMW handlare, normalt sett har bilarna varit fina utanpå, men den invändiga rekonden har varit under all kritik. Nu är jag säkert betydligt noggrannare med mina bilar än genomsnittskunden och vill helst göra arbetet själv då jag vet att det blir riktigt gjort, men jag har ändå funderat på om folk accepterar detta. Men av reaktionerna här att döma så bryr sig troligen inte dom flesta speciellt mycket.

Personligen kan i alla fall jag förstå att man reagerar, ibland känns det lite urvattnat när svenska BMW handlare kallar var och varannan före detta Sixt bil för Premium Selection, och inte ens bemödar sig att städa ur bilarna ordentligt före försäljning, i alla fall i jämförelse med den noggrannhet jag har sett hos BMW handlare i Tyskland

BMW CS #5139
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Som sagt innan, bor man inte runt hörnet och kan titta på bilarna i verkligheten så betyder bilderna dom sätter in 95% om man överhuvudtaget skall bli intresserad!

Det måste t.o.m ni begripa Lövet o chris87! PUNKT!
Skorpionen: Jag förstår vad du menar och håller delvis med, men att gnälla över gummimattornas skick känns löjligt. De säger ingenting om bilens skick eller kondition, bara att någon suttit (använt) bilen.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tack Skorpionen, jag skulle precis skriva samma sak!

=)

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Jag ställer mig också till den skaran som vill att bilarna skall vara städade och rekondade när dem fotas men jag har vart med om när bilarna skall rekondas och fixas på en del anläggningar och det är inget vackert syn hur dem bilarna behandlas, tro mig.
Bara att dem gå runt med ht sprutan 5 cm från lacken gör en spyfärdig...

Då är det bäst att göra jobbet själv då man vet att det blir gjort med omsorg in i minsta detalj.
Mao passa på o köp smutsiga bilar som inte hunnit in i rekonden :)

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.