AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.159

Imma på rutor (E36)

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Så nu ska ämnet upp igen. Har sökt massor

Hittar dock ingen som säger att något faktiskt hjälper.

Vad är era bästa tips?
Byta kupéfilter (bara att följa guiden om man har AC va?)

Jag tycker Bmw´s värmesystem är lite konstigt. Det immar igen utan AC. Kör jag AC så kommer en jäkla massa frisk (läs kall) luft ur hål både här och där som tar bort den där härliga värmen man vill ha

Vad kan man använda på rutorna för att förebygga imma?

Andra generella tips i ämnet?

Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
Dum fråga kanske, men du har inte cirkulationen avstängd?

vet inte hur din klima ser ut men det är en rund ring med en pil.
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Den är av avstängd.

Imma är ett problem, helt klart. Men det där med kall luft osv kanske har med ålder att göra. Tekniken var väl inte riktigt lika bra som på vår helt nya octavia - 98
Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
Hej.

Jag hade jätteproblem med imma i min E46:a. Tidigare ägare hade haft den ståendes en tid oanvänd, utomhus, pga. att han köpt ny bil.
Vad jag gjorde var att ställa in den i ett varmgarage i ca. 20°C och lät den stå med dörrar öppna i ca. två dygn, för att den skulle "torka ur", sen dess var problemet borta.
Mattor på golv, i bagage, etc. plockade jag ur bilen.

Har du tillgång till garage som är ordentligt varmt? Testa att ställa in din bil i några dagar och se om problemet avhjälps.
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Tack för tipset!

Har tyvärr inte möjlighet till det under så lång tid. Inomhus på jobbet 12 timmar är nog det bästa jag kommer åt.

Den har bilen har rullat ungefär 1000mil per år, max, och stått ute, så ditt tips kanske inte är helt fel för mig
Fr
51
Fredrik8
M3 Coupe -96
335IX Sedan -10
328IAM Touring -13
I3 -22
Har du ställt om reglaget under det mittre luft ut släppet(ovanför sterion)? det brukar gå att ställa mellan varmt eller kallt
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Jadå. Den är det vänstra justerbara mot rutan det kommer i på förarplatsen.

Jag tror BMW bara försöker få frisk luft istället för kvalmig värme, men det passar mig inte så bra

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kolla efter läckage, är det fuktigt på golvet någonstans?
Jag hade detta problem på en sjuserie, det letade sig in vatten under vindrutan pga rostangrepp.
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Ska kolla framöver så gott jag kan

Verkar ju inte vara ensam precis om detta så kanske har BMW gjort ett misstag helt enkelt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.