|
|
|
|---|---|
|
Jag har en nyligen inköpt 530 från 00 som är lite bråkig, ibland startar den inte. Detta har änsålänge bara inträffat när den varit varm, kall startar den direkt, ingen aning om vad felet är men kanske någon felkod kan berätta? Jag är relativt säker på att "förpumparna" fungerar, dieselfiltret är bytt utan skillnad, det är över 15l diesel i tanken och batteriet är det bra kräm i (bra fart på startmotorn iallafall) Ett annat problem är att jag upplever motorn som lite ojämn i kraften, den rycker inte men det är tydligt att det är något knasigt, problemet blir värre när turbon laddar. har bytt lite vakumslang som såg vissen ut med och efter det går den lite bättre. Det läcker avgaser om bilen fram vid turbon och jag vet inte om det kan påverka. Bilen ryker inte svart även fast den ibland "tappar orken" Förövrigt är det en av de trevligaste bilar jag haft, snål, tyst och kraftfull. Tacksam för all hjälp jag kan få Mvh Victor | |
|
Bildelsimporten kanske kan hjälpa dig; Länk Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
>Mirvi G Hej! Lite läsning som kanske kan ge nå'n idé. Länk Länk Mvh/Saij |
|
|
Tack för tipsen, läst igenom och funderat. Bildelsimporten är det en verkstad? Ska försöka ringa dem imorgon, ska försöka göra en felkodavsläsning snararast. Hur är BMW handlaren här i stan Novation? Kan man köpa kamaxelgivare från Schmiedmann eller ska det vara orginal? Hur är det med Lmm (eller HFL), behöver den kodas in? Jag har lånat från en annan bil och bytt utan att koda in den men upplever ingen skillnad. Tack åter igen |
|
|
Om HFL behöver kodas eller ej beror på om den är bytt nå'n gång eller ej - HFL kom i ny version (om jag minns rätt) -01 och har du originalet kvar i bilen och byter till "nya" versionen måste den kodas in - är den redan bytt nån gång (till den nya versionen) är det förhoppningsvis "rätt" prg.vara i bilen. Men man kan aldrig vara säker - nå'n kan ha bytt "på chans" till ny ver. och inte kodat. GAmmal eller ny ver ska gå att se med hjälp av tillv./res.dels-nummer (har jag åtminstone för mig). Prova och koppla bort HFL och provkör en repa - motorstyrningen jobbar då med teoretiska värden och märker du då en förbättring är troligen HFL inte helt frisk. KAmaxelgivare - har ingen erfarenhet av de som Schmiedmann säljer - bara köpt BMW:s - med nå'n annan vet säkert. Mvh/Saij |
|
| Jag glömde skriva, har provat att köra utan HFL och då gick bilen "jämnare" men blev märkbart slöare också. Det börjar luta åt att göra en felsökning på BMW hör i stan. | |
|
Novation är bra men dyra. Dom vill ha 900:- för att läsa av felkoder.. Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.