|
|
|
|---|---|
| Finns det intresse för att hyra verktyg på detta forum? Sådana verktyg som behövs för bustningar och annat som sällan byts och som kostar en slant bara för att använda en gång. | |
|
Sitter du och funderar på att dra igång en business? :) Visst kan det finns det dom gånger man kanske hellre lämnar bort arbetet då det krävs lite mer avancerade verktyg för att man inte har lust att köpa något svindyrt verktyg som kommer användas 1-2 gånger. |
|
| Nej! | |
|
Jag skulle definitivt kunna tänka mig att hyra specialverktyg (av bra kvalitet) till jobb som underlättas rejält av detta. Det är väldigt poppis i USA, där har motsvarande Mekonomen mycket verktyg, instrument, maskiner till uthyrning lokalt. |
|
|
Faktiskt ingen dum ide alls. Vi som gillar att serva våra BMW skulle nog ha nytta av en sån möjlighet, Finns ju många specialdon i synnerhet för hjulupphängningen och motor utan vars hjälp man står sej ganska slätt. Inte alla har ju heller möjlighet att göra egna verktyg heller. ///Göran |
|
|
Finns en som hyr ut verktyg för bussning E38-39. Länk 628csi |
|
|
Definitivt ett potentiellt affärsområde! Jag skall byta vattenpump och måste lossa vevaxelns remskiva-vibrationsdämpare. Pris för verktyget på BMW: 350 kr ungefär. Överkomligt, med tanke på de andra kostnaderna (jag vill gärna hålla bilen med originaldelar, men snart får det bli ebay.de för hela, eller snarare halva, slanten). Men då behöver "Den Vänlige", som tyskarna brukar ironisera över, "flera månader" för att få hem verktyget. "Välkommen in till vår verkstad" i klartext. Tur att jag känner en duktig verkstadsmekaniker... Men visst kunde det vara läge för att starta uthyrningsverksamhet. /Lennart |
|
| Det skulle nog vara en uppskattad grej. T.ex att hyra låsverktyg för kamaxlarna. Lite lustigt nästan att detta inte finns. Tror marknaden finns. Ps. Jag/vårt garage kan hyra ut skärmvalsningsverktyg. Helst inom skåne. | |
|
Verktyg för bussningar är nog ingen bra deal, tanke på att dom oftast är lätta att tillverka själv. Har bytt alla bussningar i fram och bakvagn på e30 e36 och nu på min e46 med hjälp av hylsor och gängstänger och div brickor/muttrar. Utan större tankeverksamhet eller tid. Camlåsningsverktyg vet jag inte ifall det behövs någon annan som vet? Behöves inte när jag bytte camar på min 328 -95 (m52 ?) Däremot kan svets, vals, diagnos, div andra specialverktyg vara intressant för många. Hade man tänk det som en affärside kan det bli lite svårare ifall man vill tjäna några summor. Tanke på att swedol, biltema och verktygsboden säljer skapligt bra verktyg och pressar för bussningar till vettiga priser, så det kan vara svårt att motiver hyra av bussnings avdragare för säg 300-500kr, när en hel sats med div saker kostar 500-700kr. Gör man det bara för att vara snäll och har verktyg som bara samlar damm är det andra bullar:) |
|
|
Finns väl en del verktyg till bakvagnen som är lite besvärliga att tillverka själv(alla har ju inte svarv,svets etc.) och inte finns på Biltema... Nackdelen blir väl vårt avlånga land, om ett verktyg skall skickas frånS-holm till norr om Kiruna så är det ju sådär 140 mil, blir nästan en vecka med posten. 2 med Schenker. Blir nog svårt få snurr på verksamheten... Iden tycker jag är suverän om någon kan få snurr på det hela Mvh Göran |
|
| Har gjort ett test med att marknadsföra ett verktyg på olika forum och blocket. Inte allt för saftigt pris men det har varit helt dött. Dock avgränsat det till Sthlmsområdet. Möjligt om jag skaffade fler verktyg med en hemsida och utkörning direkt till den som hyr att det blir intressant. | |
|
Bakvagn vilka bussnigar tänker du på? iaf på e30, e36 e46 behövs inget svetsande för att göra pressverktyg. Vet iof inte hur det ser ut på övriga modeller. Snajdaren: Det jag var rädd för att det skulle vara lite dött. Men med lite hårdare reklam och kanske hemsida så kanske du får mer "kunder" Bara synd att ifall man tänker skicka verktygen via Posten Så kostar det ca: +100kr TOR. Blir ju inga penmgar över då. Efter att man räknat med bensin, verktyg, fraktkostnader, ifall man vill hålla vettiga priser. |
|
| Sedan så lär man behöva ställa in sig på att arbeta som "verktygsindrivare", mindre trevligt för båda parter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.