|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt ett intermittent (kommer och går) fel i min klimator: Jag har modellen med helautomatisk klimatanläggning (kalla det ACC eller ECC eller vad ni vill) och har INTE rattar för att styra fläkthastighet, utan knappar. Jag har klimatorn inställd på 19 grader på båda sidor och sedan står den nästan alltid i läge Auto. Normalt sett så fungerar allt som det skall, men IBLAND så blåser det mycket mer på förarsidan än på passagerarsidan, trots att panelen indikerar samma fläkthastighet för båda sidor. Jag testade detta nu genom att: 1. dra på max fläkt på förarsidan och min på passagerarsidan. Resultat: Förarsidan har full storm, passagerarsidan har en mild bris, korrekt. 2. dra på max på passagerarsidan och min på förarsidan. Resultat: Förarsidan har fortfarande full storm och passagerarsidan har mild bris, alltså omvänt! 3. Jag har båda sidor på mellanhastighet, och vilken sida jag än ändrar på, så ändrar det bara förarsidans fläkthastighet! Detta fel uppträder inte alltid som sagt, och klimatorns indikatorer visar ju "rätt", det är bara att anläggningen inte gör som panelen säger:-) Några tips? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... | |
| Låter som ett spjäll som hakat upp sig. | |
|
Kanske är följdfel sedan smitningen;) Ring till SL och spöa upp dom:D //Marin |
|
|
Bra tänkt Marin, allt måste vara SLs fel...... Jag skall stämma dem för allt bromsdamm på mina fälgar också....... och för att jag inte har -00-fronten på min -97:a ..... och för att det är molnigt:-) Klart det är så. :-) I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.