|
|
|
|---|---|
|
Hej! För någon vecka sedan började min 325 -89a misstända. Vid acceleration på varv som 1200-3200 så smårycker den. Den går ungefär som när jag fick soppatorsk med den en gång, riktigt likt faktiskt. Har ingen aning vad det kan vara... Bytte för 2 månader sen insugspackningar för att en var helt slut så det susade friskt under huven. Och då gick den ungefär sådär fast ganska mycket extremare misständning. Sen puffade det på tomgång ur avgas. Det kan den göra nu också då den stått i kylan som är nu, dock bara ibland. Men det vart bra efter jag bytte packningar, passade då även på att byta tändstift som jag köpte på schmiedmann, så de ska ju passa. Men iallafall, nuvarande problemet startade då jag körde mot Umeå i världens ösregn. Jag låg på 110 utan nåt vidare gaspådrag sen då jag kört in på en mack och tankat och ska iväg och acca upp till 110 känner jag hur den rycker mellan 1200-3200. Så har den varit sedan dess kall som varm, dock inte konstant utan var 5-10 minut kanske. Men mer då den är kall. Vad kan detta vara? Tacksam för svar. Tack på förhand mvh jocke | |
| Kolla på vakuumslangar, de kan vara igentäppta eller sprukna | |
Ekin |
håller me..kolla efter vakuumläkage...räcker med såå lite |
Ekin |
glömde att skriva när min m20 hade liknande symptom så var det insugspackningen som var sprucken..hittades med startspray. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.