|
|
|
|---|---|
|
En liten fråga till er som kan trafikläget i Göteborg. Jag ska ut till Volvo Technology på Lindholmen på onsdag kl 8.30. Går det att ta sig igenom Tingstadstunneln vi den här tiden eller får jag räkna med en massa extra tid? Är rusningen över vid den tiden eller? | |
|
Det är relativt OK. Ta 20 minuter extra för tunneln så har du marginal. Jag har själv kört från stan till Volvo Tech under många år :-) |
|
| Tack för det! | |
|
Det går ofta helt ok, men som sagt ta en bra marginal för händer något kan det korkas igen snabbt. Det är mycket bättre för hälsan att komma fram för tidigt och njuta av en kopp kaffé eller något än att sitta fast i trafiken när klockan slår över till 8:30. Jag kan inte Göteborg fullt ut utan kör där med jämna mellanrum, men 20min låter rimligt. :) //Bjersér |
|
|
Skulle det vara mycket trafik finns det många snabbare sätt att köra till Lindholmen än via Tingstadstunneln. Via E45:an (använd partihallsförbindelsen) kan du välja att köra över antingen Götaälvbron eller Älvsborgsbron. Har du dubbfria däck kan du även köra via Friggagatan och Odinsgatan för att därefter komma direkt upp på Götaälvbron. Länk |
|
| Tack för alla svar. Jag ser till att ha tid och låter Waze hitta snabbaste rutten tror jag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.