AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.204

Köp tips/råd BMW E87 M pkt 08- diesel

Hej.
Är ny här på forumet och skall sägas att jag aldrig ägt en BMW tidigare.
Så det är på tiden att man blir fulländad :-D

Objekt som sökes är 118d-120d M pkt 08-11 max 12 000 mil.
Är inte gjord av pengar tyvärr så en prislapp på runt omkring 150 plus minus.

Vad skall man kolla efter extra? Kaross,drivlina?
Hört nästan bara bra saker om modellen och motorn så...

Kollat på en 120d M pkt 2010 i helgen.
Le mans blå, under 8000 mil. Kändes fin o gedigen.
Dock efter att öppnat huven så blev jag lite fundersam. Framskärmarna var inte lackade hela vägen om man säger så. Delen som skruvas fast i karossen var mörk/svart matt. Lackas bilarna på olika sätt om det är mörka och ljusa färger? Har för mig att varken den vita eller silvriga modellen har den "olackade" kanten. Lackas bilarna med huven påmonterad och halvöppen på fabriken?
Bara en fundering som slog mig. Man vill inte köpa en frontsmälld bil direkt.

Hoppas på lite upplyssning :-D

// Tomas gbg

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har kört en 120d cab ca 5000 mil nu, och det är den roligaste bilen jag ägt faktiskt. Det beror ju på att det är en cab delvis, men den hade varit rolig ändå. Motor-växellåda är helt underbara.

Jag hade ju köpt en svensksåld. Finns det gott om privatimport på dessa modeller? I övrigt så är det en trygg, bra och välutrustad bil som inte är alltför dyr i drift. Hittar du en med M-sportratt/växelspak så är det klart ett plus, för det gör bilen sjukt mycket trevligare att köra.

Motorn är ju för övrigt en av bilvärldens mest prisade. Försök titta hos BMW om den varit krockad eller liknande. Jag tror att det där du skrev bara är något du fått för dig och gjort dig överdrivet misstänksam. Det finns säkert en naturlig förklaring som inte är så dramatisk.
Tack för snabba svaret. Uppskattas.
Verkar vara så med skärmarna på den modellen :-D Så är inget kostigt där...
Kollat lite mera och hittat att bilen haft 9 ägare på pappret inkl nuvarande.
Lite väl många med tanke på att det är en 2010.
bmw -leasing -bmw -leasing -bmw - ? -privat 3månader -privat 8 månader-nuvarande firma.
Haft kontakt med de 2 privata jag hittat och där skall det inte finnas nåt konstigt enligt de själva.
Oftast så är leasingen på 2 respektive 3 år så. Varför 2 firmor leasa så kort tid...

Magkänslan är blandad där dock verkar ju bilen i sig vara ok.

Mera tips? :-)

// Tomas
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Är rätt säker på att min var vit även på insidan av skärmarna, även min nuvarande har samma färg hela vägen in så att säga.

I övrigt en kanonbil, hade inget negativt med min, de va bara att serva och köra:)

Dock är det skillnad på backspeglarna på 2010 och 2008 där -08 är mycket snyggare tycker jag, men det är ju en väldans liten detalj att hänga läpp över!
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Fire Red beställd
Om du skall ha bruka bilen privat så är nog inte privatleasing bästa alternativet. Billån är bättre och billigare alternativ.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Var kanske otydlig med mellan inlägget.

Bilen skall köpas privat och finanseras privat och inte leasing.

Var mest en fundering kring tidigare ägare/brukare då den varit ute för leasing vid 2 tillfällen inom i stort sätt samma år.

9 ägare låter ju rätt mycket på snart 3 år gammal bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.