AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.126

Kupefläkten kommer och går, 530 -01

Ba
328
Basilika
E39 530im
Som rubriken lyder. Ibland går den, ibland inte. Någon som har råkat ut för detta innan? eller nån som har bra förslag på felsökning? Tacksam för all svar o hjälp =)
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Köp nytt fläkt-motstånd hos BMW. ca900kr

Hur du byter: Länk

Har själv gjort det på två e39or.
Ba
328
Basilika
E39 530im
tack för länken =) Säkert inte värt att chansa på en beg. Jag har samma klima som finns enl bild från länken (digitalt). Kan det vara samma motstånd tro? eller skiljer det sig avsevärt från modellerna?
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Vet inte om det skiljer sig. Tips är att kolla realoem.com ifall du ska köpa på annat ställe än BMW. Hos BMW tar de reg. Så där får man rätt saker. Förövrigt kan det vara ett tips att inte vänta för länge, min kupefläkt dog helt inom 2 veckor från det att den började kärva. Kan i och för sig vara skillnad ifrån fall till fall.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Nu är fläktmotståndet bytt o kupefläkten hoppade igång direkt =) Enda jag behövde lossa var plattan under handsfacket och sidoskyddet, som tog 2 minuter. Sen var det vara att "rycka loss o koppla in". Inga verktyg behövdes för att lossa fläktmotståndet (mer än ficklampan från mobilen). Lite pilligt och småtrångt dock, men ingen större operation. Hoppas nu att det bara var fläktmotståndet ;0) Tack för god hjälp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.