|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nyligen fått lite problem med min bwm 520 e34. Det börajde med att jag inte använde bilen på en vecka medans en lampa i bilen var på, vilket resulterade i att batterier laddades ur. Använde sedan startkablar för att få igång bilen. Märkte direkt att han gick mycket sämre än innan. När man kör med bilen så går han hur bra som helst. det räcker med att man ger han lite gas för att han ska börja gå på alla cylindrar. Men på tomgång tappar han 2 cylindrar. drog ur tändspolarna på både cyl 1 samt 2 och han gick inge sämre för det:mad:. Någon som har några ideer på vad det kan vara? Innan detta strömavbrott så gick han som en klocka på tomgången! Mvh Anton N | |
| Testat att ladda batteriet med laddare ? | |
|
När bilen är av har jag ca 12,7 volt och när bilen är på så har jag 13,8 så det verkar ju inte helt åt skogen. Har rivit ner spridarbryggan och kikat, och alla spridare hade korrekt spridarbild så inget var konstigt där! Alla tändspolar + stift ger korrekt gnista också. Det konstiga är att han går som en dröm när man är ute och kör den. Har man varit ute en sväng sedan stannar man till och låter han gå på tomgång så går han som han ska på tomgång i ca 10 sekunder sen är det som något trycker på en knapp och han börjar gå skit kasst. Känns mer som att det är något problem med tomgångs motorn? Har kikat och det verkar inte vara några spruckna slangar eller dylikt och det verkar vara tätt vid insuget. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.