|
|
|
|---|---|
|
Jag har tidigare frågat om någon kunde veta varför min framvagn har glapp, och har nu kollat bussningar som inte ser så dåliga ut. Pallade upp främre delen av bilen igår och ruckade fram och tillbaka på hjulen, det verkar som att glappet kommer ifrån styrenheten eller vad man ska säga som styr däcken när man vrider på ratten. Den hydraliska delen. När jag kommer upp i ca 100-120 så vibrerar det och knackar som satan ifrån framvagnen, behöver all info och hjälp jag kan få tack! Med vänlig hälsning, björn! | |
|
Är det styrväxeln du tänker på. Tror nog mer på dina spindelleder som är kass. När gjordes framvagns inställning senast? |
|
|
Har du bytt länkarmarna som nämnts i din andra tråd? Annars finns det en kille från Malmö området som säljer 2 stycken nya för 800:-. Gustav Florin på facebook om du tar kontakt med honom. |
|
|
Ja precis! Det va 4hjulsinställning jag skulle på för några veckor sen, men fick då inte göra det på grund av glappet.. Och nej clintan, jag har inte bytt länkarmar, dem såg bra ut, men spindellederna vet jag ej vilka det är, är det dem som går in mot styrväxeln? |
|
|
Om du följer styrväxeln ut mot hjulen på var sida. Så sitter spindelleden längst ut som en liten ledad knopp (det är spindelleden). Kommer inte in på realoem just nu annars hade jag länkat bilden. |
|
|
Jaha okej, kan man lägga upp bilder här? För jag har en bild på vart jag tror det glappar! |
|
| Går inte att lägga upp bilder här på autopower, men du kan lägga upp på tex garaget och länka dit. | |
|
Länk Nummer 8 på bild eller detaljen som 11 och 12 skruvas fast på. Den brukar glappa när den är trött och sliten. Blir vibrationer i ratten. |
|
|
Jaha ! Ja men då vet jag, men kan man känna eller se om dom är dåliga? Jag tyckte det kändes som att det va glapp i kulleden nr4 och mellan 5an på högra sidan |
|
| Inte alltid, men oftast kan du känna det och tycker du att du kände det, så är det antagligen den. För den lilla kraften du kan få fram jämfört när bilens vikt trycker på är ännu värre. | |
|
Det lät iaf när man vrider på ratten vänster till höger små snabba rörelser så låter det ifrån styrväxeln, men det låter mer på högra sidan där jag small när jag krockade för ett tag sen, möjligt att der bara är spindellederna |
|
|
byt spindellederna först är vad jag hade rekommenderat |
|
| Okej :) jo jag ska nog ta å göra det :)! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.