|
|
|
|---|---|
|
Hej Då jag gör felsökning i min bmw 535i- 90 med bmw carsoft får jag fram felkoder, bl. a. lambdasond. Finns en meny för att radera felkoder men törs jag trycka där? Har någon av er raderat felkoder med carsoft och hur gick det? Läste en skräckhistoria om en som använde någon specialmeny och sen gick ej bilen starta, antagligen tryckte han nog på nåt han inte visst vad det var skulle jag tro... | |
|
Att radera är ingen fara det ska man alltid göra så bilen får lagra färska koder igen. Det är special functions som är kritiskt tex att coda in nya moduler. Har du carsoft på engelska? |
|
|
Jo på engelska. Kanske jag då törs testa radera koderna iaf, håller mig borta från specialmenyn. Det enda jag testat i den menyn var att 0-ställa serviceindikatorn då det var lite irriterande att den lyste då nyservad... :-) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Vad ska du med det till om du inte ska radera? Du har ju redan provat en nollställning :) |
|
|
hehehe jo det var innan jag läste ett inlägg om han som "dödade" sin bil. Blev lite fundersam efteråt så ville bara fråga om jag kunde gå in i menyn för att radera felkoder utan fara. Jag ska iaf testa nu :-) Hoppas jag slipper bogsera iväg bilen ;-) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
| Undvik de funkktioner som är i undermenyn special functions så borde du vara safe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.