|
|
|
|---|---|
| Kan man byta nivå kompressorn själv hemma? Eller måste den in på verkstad? Tänkte om den behöver nollställas eller något? | |
| Nej det är lätt, finns nog mekartips om det, glöm inte byta relä också sitter i "resevhjulsbaljan" | |
|
Okej skönt! Var hittar man sådana relän? Har ingen BMW verkstad i närheten. Något som typ mekonomen kan beställa hem? Hittar inget mektips om byta kompressorn på autopower. Finns någon annan bra sida? |
|
| Mellan vilka år satt den sämre kompressorn i? När byttes den till den förbättrade? | |
|
Länk Är det här rätt kompressor tror ni? Eller är det en kompressor från bmw som gäller? |
|
|
Hej, istället för att starta en ny tråd så kör jag på den här istället. Nivåkompressorn på min E61 har gett upp och BMW vill ha 10 tusen för att fixa det. Eftersom en ny från tyskland kostar 3000 kr och jag kan meka lite lätt så tänkte jag göra det själv. Däremot är jag lite fundersam på om man ska passa på att byta fler saker samtidigt, t.ex. några rör osv. Hittar ingen bra how-to guide. Känner ni till någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.