AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.449

740iA 95 glapp i framvagnen

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Har ett litet märklig fenomen på min E38. När man kör över ojämnheter så hör man att det knackar o knarra lite från höger fram o lite från vänster bak. Ah självklart bara en sliten led eller bustning men nu till det märkliga. Det är inte där när man börja köra (kvittar vad man kör över) därimot efter 15-20min börja det o peakar efter 30min. Stannar du bilen i 5min så är det borta en stund. (Hur mycket man än försöker provosera fram det)

Stannade till i stan efter massa kullersten för det började driva mig galen. Man kunde känna att det är något lurt fram när min kompis rör på ratten o man känner på framhjulen samtidigt. Men kan inte fastslå vilken led det skulle kunna vara.. har känt noga på de jag kom åt men ikke. Det kändes lite som fjäderbenet inte riktigt va fixerat upp i karossen. Öppnade huven och kände där men ingen indikation där på det.

Det är också ologiskt när man kör över ojämnheter för det varierar hela tiden vad för typ av fjäderrörelse som genererar ljudet om ni förstår hur jag menar. Ibland hörs inget sen knorr knabber knabber hehe

Ska ha upp bilen på 4pelar lyft inom en snar framtid och se om man kan hitta felet men lite spekulation här skadar inte för att kanske hitta felet.

Hade detta varit en vanlig volvo hade detta inte stört mig men minsra lilla i en bil som denna störr friden och körupplevelsen 10falt.

Tack för alla tips

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Bilen är utrustad med EDC. Har kollat efter läcka men alla 4 ser frächa o fina. Verka funka till 110% för bilen känns när på en epa traktor när man sätter dem i S-EDC läge på gatsten.

Tillägg: bilen känns stabil och ingen Viberationer eller likanade mellan hastigheten 0-170km/h.

Fälgar: Samma som BMW M5 E39 (kommer inte ihåg isakta mått nu men väldigt nära) däcken är nybalenserade med endast minimal viktjustering.

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Känns som det är rätt dött här i just 7-serie forumet jämfört med de andra serierna :-/

Eftersom det verkar vara tempreturberoende skulle jag kika närmare på de innre styrlederna.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Precis, låter precis som mittre styrstaget med dess leder. De värms upp av motorn och börjar låta.

PS. Du kanske ska ta och lugna dig lite? Att påpeka avsaknaden av svar lär knappast påskynda några.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Ska undersöka dem. Har inte fått tag på lyft än :-(

Det var mest en bedömning över lag på alla inlägg i 7 serien i jämnförelse med de övriga som jag beskrev :-).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.