|
|
|
|---|---|
|
Vad innebär de här VIN-koderna för min 325i -09 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension P7RRA DYNAMIC PAKET Dynamic Package P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S1CBA CO2 UMFANG CO2 package | |
| Inget illa menat men det står längst till höger på raderna vad koderna innebär. | |
|
S1CDA Bromskraftsåtervinning. (Generatorn laddar när bilen decelererar) S230A EU-specifikt extra paket. S704A M-sportfädring P7RRA Dynamic paket P7RSA Comfort paket S842A Kaltland utförande (bl.a. eluppvärmda säten) S850A Mer drivmedel i tanken. S1CBA CO2 omfång. Bilens CO2-utsläpp sibtraheras från BMWs totala CO2-utsläppskvota. |
|
|
Kaltland är att vissa detaljer är anpassade till kalt klimat men uppvärmda säten ingår inte i det utan kostar extra även om det är svensk standard (danmark har det inte). Stephan |
|
|
Tack. Jag är fortfarande intresserad av vad M-sportfjädring är. Jag vet att den är hårdare och ger bättre väghållning men vad är det som skiljer från en standard. Jag är lite tekniknörd och är intresserad av hur saker fungerar. Har någon en länk där jag kan läsa om tekniken i Dynamics Vad innehåller Dynamic paketet Vad innehåller Comfortpketet vad innehåller EU-paketet |
|
| Kolla i modellguiden till vänster. Står vad dynamik och comfortpaketen innehåller. M sport chassi ingår i dynamicpaketet, andra fjädrar och stötdämpande mm. Vet ej exakt. | |
|
nuser; Gå in på realoem och titta på chassidelar till din bil. M-chassi har på äldre innehållit lägre fjädrar, grövre krängningshämmare och andra stötdämpare men som sagt du ser skillnader för vad som listas. EU-paket bör vara att den är EU-godkänd med COC-intyg och liknande vilket till exempel inte en Rysslandexporterad BMW inte är trots att sådan kan ha chassinumret efter din. Stephan |
|
| Tack, jag tror jag har fått svar eller hittat det mesta | |
|
M-sporfjädring: ca 15mm lägre än standardchassi med hårdare dämpare, fjädrar och ev grövre krängningshämmare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.