|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Problemet är ju att hur många gånger har någon inte lovat att köpa bilen och sedan inte dykt upp? Jag håller aldrig en bil till någon förrän de står med pengarna i handen. Däremot är jag alltid noga med att underrätta en eventuell spekulant att jag sålt bilen till nån annan så de inte tar lån eller åker långt i onödan. Det här tillhör spelet. Det är bara att bita ihop och vara snabbare nästa gång. ------- //Lövet |
|
| Jag erbjöd mig även att betala in en handpenning som bevis på att jag kommer att köpa bilen med det behövdes inte tyckte säljaren...... | |
|
Jo men spill inte mera tid på detta, du kan ändå inget göra för ni hade inte kommit så långt att ni har något skrivet avtal. Precis som Lövet säger så har vi ju alla hört otal gånger att visst jag kommer på tisdag och köper och sen är det något annat som man kommer med dagen innan. I allt vad affärer heter så är det pengar på kontot som gäller, först då är affären avslutad. Handpenning är bra men heller ingen garanti. Jag förstår även säljaren om det är som du säger, vem tackar nej till 20 tkr mera om det är någon som verkligen kommer och köper den direkt. Det hade även jag gjort i detta läge. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.