|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
fredde 7 |
karl hilding:Hur resonerar du egentligen? Har man inte 240k så har man heller inte 230k??? För övrigt angående E60 och värdering så tycket jag de är extremt övervärderade. Bara för att bilen kostade en mindre förmögenhet ny så är det ju inga kassaskåp längre. Halvusel kvalite i paritet med övriga märken är det väl egentligen ingen som vill ge en kvart mille för? |
|
Har man inte 240k så har man heller inte 230k? Det måste ju rimligen betyda att Karl-Hilding har lagt varenda öre han har tillgängligt på sin bil. För man måste ju köpa exakt så dyr bil man har råd med... ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
Nu är ni riktig roliga. Behöver inte betyda att jag köper den allra dyraste bilen jag har råd med, eller att jag skulle vara orolig för värdeminskning. I så fall skulle jag aldrig våga köpa/sälja aktier. Är jag nöjd med bilen som jag har köpt så skit samma om jag kunde prutat ett par tusenlappar till. Är det inte så de flesta resonerar. Och du lövet: Spring inte omkring och kasta sten i glashus. Ditt ställningstagande när det gäller att sälja bilar har ju enligt dig själv berott på rädsla för värdeminskning eller hur? Jag själv är väldigt omsorgsfull när jag köper en bil som jag skall äga i minst 5 år. Jag brukar ha mina bilar mellan 5-7 år. Och betalar därför hellre lite mer än att köpa något som jag inte är nöjd med. Om jag är spekulant på en bil som väl är värd sitt pris så måste jag vara beredd att betala eller hur? TS skriver bla: 230 är mer än jag tänkte från början, om jag väntar så blir den billigare, osv. Men du TS, varför inte sondera i det prisspann som du mäktar med? Varför stöta på en raffig 35-åring när du är 23 och arbetslös. Läs mellan raderna! |
|
... och jag tycker att du Karl-Hilding har gått lite för långt under vattenlinjen nu faktiskt. Förstår dessutom inte alls sista stycket du skrev nyss. Respektera TS och hans budget för bilköp, det har väl inget med dina ev. aktieaffärer att göra! Ibland undrar jag verkligen vem du är KH. Ena tråden kan du sitta och skriva om hur fort du har kört och brutit mot alla fartbegränsningar och sen har du mage att hoppa på en som jag ser det klok person som värnar om sitt bilköp. Jag tror tyvärr inte han är betjänt mera av dina råd i denna tråden. Jag anser att man skall respektera andra männniskor och deras åsikter och det visar du verkligen att du inte gör här ovan! /Anders |
|
Karl-Hilding |
Fritt översatt: Om jag har pengar/råd att köpa ett hus för 2 milj så kollar jag inte på dem som kostar en bra bit över. Mao så håller sjag mig i det prisspannet som är ekonomiskt klokt för mig. Och fritt översatt igen: Att lägga till 20 tusen på en bil och få en nästan ny bil (4000 mil) är redan det ekonomiskt klokt. Mao att så brukat det bli många bekymmerslösa och ekonomiska mil framöver. Och fritt översatt en gång till: Att stöta på en raffig 35-åring kan vara mer än en 23 årig arbetslös kan mäkta med. Varför inte hålla sig till sin egen generation. Så varför sukta efter något som jag egentligen inte har råd med? Läs mellan raderna igen. Eller var det för svårt att dra parallellen? |
|
Minst sagt märkliga paralleller KH. Sen anser jag inte att trots det verkar vara ett fint exemplar av FÖRRA modellen av 5-serien så är det ändock en tämligen "gammal" bil, den är ändå fem årsmodeller gammal. Det börjar dessutom komma ut en hel del F10 530d till hyggliga priser. Så isåfall kan man ju naturligt fråga sig om det är ekonomiskt klokt att köpa en begagnad bil av den FÖRRA modellen? Jag tycker TS har lagt ett realistiskt bud på bilen som jag själv skrev om i början av tråden, att den ligger lite högt i pris. Att sen säljaren anser sin bil vara värd mera är ju upp till honom. Framtiden visar ju om den sen blir såld eller om han måste acceptera ett lägre bud. Om nu 20 st har kontaktat honom så kan jag lova att inte alla dessa 20 har bilar som de måste sälja först, det är isåfall något som man bara sagt. De flesta som är ärligt och seriöst intresserade och ringer, de har redan pengarna klara och köper direkt om man kommer överens om priset. /Anders |
|
|
Bilpriser "säger" 230-242 så ditt bud känns rimligt, detta under förutsättning att den har äkta M-sport. tyvärr ser man inte alla detaljer som M-lister mm, den har i alla fall inte M-sport lister interiört eller M-ratten. Att det har varit minst 20 som hört av sig är mest snack, en bil är ju inte värd mer än vad någon är beredd att betala för den i slutändan. |
|
|
Jag gav ett helt ok bud på telefon och meddelade att jag kan komma ner på måndag och hämta den då jag är ledig. Jag undrar hur Karl Hilding VET vad jag har råd med eller inte?? Jag VET hur svårt det är att sälja en bil privat i dessa ekonomiska oroliga tider........många säger att det är helt dött när dom har annons ute på sin bil. |
|
|
Istället för att bråka med varandra, varför inte hjälpa till och knäcka mysteriet med sportratten? Varför skulle en M-paketutrustad bil plötsligt säljas med en sportratt? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Istället för att bråka med varandra, varför inte hjälpa till och knäcka mysteriet med sportratten? Varför skulle en M-paketutrustad bil plötsligt säljas med en sportratt? ---- BMW CS #6212 |
|
| Narvselius: jag tycker också detta är märkligt, det är lite därför jag spekulerade i om det verkligen är en äkta M-sport eller bara ett eftermonterat yttre kit. | |
|
Bilen har Exteriör shadowline Svarta innertaket vilket de som eftermonterar brukar missa. Dock så har bilen pianolackade lister, gick det att kombinera med M-paket? Jag är lite osäker. ------- //Lövet |
|
|
Eller så läser man Med Känslas inlägg tidigare och får svar på frågan: P337A M SPORTPAKET M Sports package ;) ------- //Lövet |
|
|
I det läget kan det ju vara läge att kontrollera varför bilen har en annan ratt än den riktiga specen för bilen har ju bevisligen från början haft M-sport paket. Av någon anledning verkar ratten bytt. Olycka, stöld? Skada av annat slag? En del rattar repas ju rätt ordentligt av ex. vis ringar. /Anders |
|
| Men om det är stöld eller olycka borde väl den bytas ut mot en ny M-ratt kan man tycka. Eller hade verkstaden en dålig dag som beställde fel del? | |
| Vad är det för skillnad på rattarna? | |
|
M-ratten har matt plast och perforerat skinn: Länk ------- //Lövet |
|
|
Precis som andreas_lofgren djupdök jag i utrustningslistan och kunde konstatera ett fabriksmonterat M-paket. ("pianolackade" svarta lister går bra, har det själv på min!) Mystiskt är det; oavsett anledning är det klantigt att inte beställa och montera rätt ratt (om det inte är ett quick-and-dirty job och ratten var gratis...) ---- BMW CS #6212 |
|
|
En m-ratt i e60 har inget perforerat läder. Detta är en äkta m-sportratt då den har tumgreppen. En vanlig sportratt ser likadan ut men har inga S.k tumgrepp. Troligtvis så har ägaren fått repor på plasten under knapparna och bytt ut plasten mot ett mer tåligt material. Kostar några hundralappar och man gör det själv fort med rätt verktyg. ( ratten och Airbag måste monteras ur). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Bild nr 4, är den del som ägaren till 530d har i sin bil. Länk Monterad på standard sportratt. Här är delen som ska vara till M-Sportratten: Också nummer 4. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.