AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
9.696

BMW 530d -08 sedan sv-såld

Sida 1 av 4
Vad anser ni om priset på denna bil?
Länk
Ser ut som en fin bil. Bytt ägare i juni senast dock. Men innan bara en ägare. Sent uttagen -08a i nov 2008. Bra spec också nedan. Saknar väl endast dragkrok och bluetooth där samt HiFi professional men den kanske inte fanns 08?

Kanske lite högt i pris men den går säkert att pruta lite. Ner mot 230 tkr bör den nog. Det börjar komma fram rätt billiga F10 530d.

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 UMFANG CO2 package
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
S2NNA M LM R.DOPPELSP.172 M/MISCHB. BMW alloy wheel, M double spoke 172
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer
S300A NOTRAD Emergency spare wheel
S302A ALARMANLAGE Alarm system
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S442A GETRAENKEHALTER Cup holder
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory
S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system
S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interior trim finishers black high-gloss
Code Description (interface) Description (EPC)
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
S563A LICHTPAKET Light package
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Preparation f tel.installation universal
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel
S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package
S754A M HECKSPOILER M Rear spoiler
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation
S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish
S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP

S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

/Anders
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Trevlig bil! Men parkeringsvärmare hade varit ett fint tillval.
Det saknas massor av vad som gick att få; soft close till dörrarna, head up, nightvision, automatisk farthållare stop and go, gardiner, mörka rutor, dieselvärmare, taklucka, comfort access, sidoairbags bak, aktiva säten, rattvärme, dvd-skärmar bak, filvarningssystem och ytterligare saker.

Utrustningen är okej men inte mer, priset är enligt bilpriser 15-24tkr för högt fast det kan väl kompenseras upp av navigatorn och komfortstolarna som man inte kan lägga till. Så priset är väl rätt okej även om man alltid försöker få ner det.

I övrigt ser den fin ut.

Stephan
Med saknas menade jag vad jag själv skulle saknat på den och givetvis finns det mängder med tillval som den saknar men inget saknas för övrigt som jag anser bör finnas på en E60 530d. Verkar vara en juste och seriös säljare om man kollar ägare och deras ekon ställning (ett AB som är ägare). Gillar du bilen så börja förhandla priset med säljaren. Be att han lägger till Blockets beg garanti så du har lite garanti. Kolla serviceboken!

/Anders
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket fin bil! Konstigt med ratten dock. Jag har också M-Sport med S710A ratten och min är mattsvart, istället för denna som är silver och utan M-märket.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det har du rätt i. Det är ju ingen m ratt utan sportratten.

-------
//Lövet
Pratade med säljaren idag och sista priset var 250.000:-
Jag frågade om blockets försäkring och den skulle kunna ordnas. Jag bjöd 230.000:- och att jag kommer på måndag och hämtar den men det vart tvär nej!
Tydligen hade ca 20 personer ringt eller mailat men alla andra hade en bil som dom måste sälja först.
Säljaren hade inte bråttom sa han, det är bara att vänta och se......
Kanske han går med på 240 om ni går halva vägen var, ett vanligt försäljnings/inköps knep. Bilen är ju fin och verkar ha en fin historik med lite mil. Läcker i vit också, de flesta övriga är ju carbonsvarta eller liknande. Du kan även (om du inte bor för långt ifrån) åka och titta på bilen och på PLATS ger du ett juste bud, det är betydligt bättre än att bara ringa eller maila och den vägen lämna bud. På plats ser ju säljaren att du verkligen vill köpa.

/Anders
Det är 5,5 timar enkel resa så jag sitter inte 11 timmar i en bil:-( Jag tror ägaren förstod att jag var seriös.......Det är bara att leta vidare, han ringer nog om bilen inte blir såld. Det är inte lätt att sälja en bil idag.
Karl-Hilding
Jag tycker att det är lite löjligt att "hatta" om 10´hit eller dit när det är en riktigt juvel till bil som knappt är inkörd.
Nu är det 20.000:- som skiljer oss åt. Och redan 230.000:- är mer än vad jag hade tänkt köpa en bil för!
Karl-Hilding
Men då skall du inte tänka på denna...
fredde 7
karl hilding: konstigt resonemang. du verkar ha hattat än del själv.
Det känns som att E60/E61 kommer tappa ganska mycket i värde dom närmaste 6-12 månader.
Då är det nog inte så klokt att lägga 250K på en sådan.......
Karl-Hilding
Om jag är uppe i summor 230-240-250 så spelar väl för fasen inte priset så stor roll.
Oberoende så man oerhört mycket biil för 240-250.000:-
Och visst vänta o vänta så blir allt billigare.
Också ett märkligt resonemang.
Om man inte har råd att lägga 240-250´på en pärla till bil som kostade 600´ för fyra år sedan och endast rullat 1000 mil/år (utttagen nov -08) då har man inga 230´heller. Punkt o slut!
Bättre du ser dig om efter bilar <200´
Bara i all välmening

fredde 7:
Känner vi varandra? Tror inte det...
Och vill jag ha just den bilen så betalar jag!
Men KH du måste väl ändå acceptera att TS har satt en egen limit för hans bilköp, det är väl ingen av oss andra som har med det att göra. Jag tycker snarare att det är klokt att han från början har bestämt sig för hur mycket bilen får kosta. Sen kan jag på ett annat sätt hålla med dig om att jag tycker just den här bilen "på ytan iaf" ser fin och intressant ut för den som vill köpa motsvarande modell och i vissa lägen kan det vara värt att lägga till några kronor för att få ett riktigt fint och juste exemplar. MEN, ändå är det ju TS som skall betala bilen och har han bestämt sig för en lägre köpeskilling så lär han ju rätta sig efter det isåfall.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Om man inte har råd att lägga 240-250´på en pärla till bil som kostade 600´ för fyra år sedan och endast rullat 1000 mil/år (utttagen nov -08) då har man inga 230´heller. Punkt o slut!"

Det var ett märkligt resonemang. Klart man kan ha satt en limit men ändå ha råd. I varenda tråd som berör värdeminskning av E60 så kommer en rad inlägg om hur mycket mer bilarna är värda egentligen. Känns som du är en aning nervös för värdeminskningen på din egen.

-------
//Lövet
Till saken hör att jag inte vill låna pengar till bilköpet.........
klokt resonerat Z3man!

/Anders
Karl-Hilding det låter nästan som att det är DU som säljer den vita 530:n.........:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.