|
|
|
|---|---|
|
plockade ur min förarstol och de kändes som att den vägde en sisådär 50 kilo.. (har skinn oxå) eller så e de ja som har tränat för lite i sommar =) hursomhelst så va ja inte så smart att ja vägde stolen men vart ändå nyfiken på va de väger. om de nu väger så mycke så skulle ju bilen gå ner bra mycket om man böt ut stolarna, och stolarna är ju inte direkt de ultimata för att svänga med även om de är f"n så snygga! larsson -m3 93- | |
|
I min väger de 40+ kilo, detta har jag läst ngnstans. De ser dock annorlunda ut än de du har. *Best Man Wins* |
|
|
31 kilo styck vägde mina kompletta iallafall (okej de va med en badrumsvåg men men =) å nej ja är inte galen =).. skulle fixa en grejj med stolen därför jag monterade ut den från första början hehe ja om man får för sig att lätta bilen nångång så vet man var man ska börja.. glasfiber och stålrörsram stolarna väger väl en ca 5-8 kilo.. säg 10 kilo med fästen för enkelhetensskull, då spar man me andra ord minst 40 kilo på att byta stolar.. rätt ok. larsson -m3 93- |
|
|
Recaros Kevlarstolar väger 4 kg styck. Två såna istf originalstolarna samt diet ngn månad så har man lättat bilen närmare 100 kg. :) |
|
|
hehe sen ska man självklart köra naken och vara rakad å passagerare kommer ju inte på tal =) heeh.. nej men kan ju vara värt att göra om man ska ut på banorna å leka.. bromsarna lär ju knappast må sämre av det iallafall! larsson -m3 93- |
|
Steffe |
Har vägt stolarna i två av mina e36 M3, och fick då 34,5 kg (elstyrda) samt 32 kg. Detta är inkl underrede, dvs komplett. Bantningen borde ge 50 kg. Tips-använd orginal bälteslås till sport/recarostolarna, då kan du bibehålla bältessträckarna (krutladdningen) eftersom du ändå måste programera om felminnet. Kan du du tala om för bilen att det sitter någon i "båda" stolarna = fungerande bältessträckare + airbag. Visst löser samtliga airbags vid kollision, men bättre det än ingen ;) Bagsätet ger några få kilo oxå...skall du banta på allvar krävs dock rejälare doningar såsom lexanrutor, plastskärmar, huv o dörrar. Mvh Stefan |
|
hehe okej då stämde badrumsvågen som ja hitta rätt bra då =).. (inte så konstigt iof.. knöligt å få på stolen bara hehe) mina har inte el. tror inte jag tänker byta byta stolar (men man vet aldrig.. nästan synd att originalen ser så bra ut! =) men om ja nu ska göra de så ska ja lyda ditt råd tackar mvh larsson -m3 93- |
|
Steffe |
Nä, tänkte väl det.... |
|
Vad väger "vader" stolarna utan elstyrning då? Funderar på att byta ut de mot sparco el. liknande. |
|
|
skinnstolar dvs. |
|
|
bmwm_4ever: mina va utan el. mvh larsson Länk |
|
|
dlarsson: Ok! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.