|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag avskyr allt detta fifflande med en av världen kanske allra finaste bilmodeller. Kan inte alla fifflare lämna BMW och börja kränga japstrim istället och lämna oss entusiaster i fred. Omöjligt dessutom att få ett vettigt pris om man vill sälja en riktigt fin med alla papper i ordning. Får väl behålla min i många år :) |
|
|
Hur är det med denna då? Länk |
|
|
Tycker den ser rätt ok ut. Gillar orginal. SMG tycker jag personligen är ett måste, särskilt i en cab. Men varför inga interiörbilder? Kanske lite snålt specad utrustning? Billigast på Blocket kan vara en varningssignal. Priset är svårt att säga något om, skulle inte vilja sälja min för de pengarna men då har jag nav och telefon och hardtop osv och 2000 mil mindre, dock 02a. Är tex däcken slut så har du runt 12000:- till att lägga till, lätt att glömma sådant. |
|
|
Har fått lite bilder ingen sätes värmare och ingen navi, Kommer inte ihåg om han sa att den kommer ifrån italien lr spanien..!?! |
|
|
Spanien var den visst ifrån, Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer Typkod BR91 Typ M3 (EUR) E-modellserie E46 (C) Serie 3 Typ CABRIO Styrning LL Dörrar 2 Motor S54 Cylindervolym 3.20 Motoreffekt 252 Motor HECK Växellåda MECH Färg CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Stoldynor TEILLEDER W.N./ZIMT (N5ZM) Produktionsdatum 2002-06-18 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S313A AUSSENSPIEGELPAKET Ytterspegel nedfällbar S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Klimat komfort vindruta S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Hardtop-preparation S388A VERDECK SCHWARZ Sufflett svart S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S521A REGENSENSOR Regnsensor S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S792A M LM-RAEDER DOPPELSPEICHE 67, 19" BMW LM hjul M 19" smidd S793A SMG DRIVELOGIC Sekventiell M-växellåda Drivelogic S856A SPRACHVERSION SPANISCH Språkversion spanska Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S883A SPANISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation spanska Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Sufflet elektromekan.helautomatisk S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S550A BORDCOMPUTER Bordcomputer S710A M LEDERLENKRAD M Sportratt multifunktionell S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita |
|
|
Varför vill han sälja den? Har inte ens varit i Sverige 1 år. Konstigt Att man inte nämner någonting i annonsen om bilen ursprung. Men ser ju Helt klart fin ut, gillar original stilen |
|
| Köper utomlands billigt för att köra ett tag och sedan sälja med vinst? | |
|
Trött på att betala 25% av bilens värde i försäkringar varje år? Många M3or byter ägare efter bara något år. Kul att prova, mindre kul att äga. Det betyder absolut inte att bilen är misskött eller nåt sånt. ------- //Lövet |
|
|
Nej det är nog mycket kostnaderna som många inte alls är beredda på. Som jag skrev ovan, en uppsättning (schyssta) däck 12000:- Blir det då en insp 2 samma år plus övriga kostnader så kan det nog knäcka en hel del. |
|
| Ja håller med, är ju knappast nå mångmiljonärer som åker runt i dessa 10-12 år gamla E46er | |
|
någon som vet något om denna m3:a ? Länk |
|
|
Jag tror nog de flesta har koll på kostnaderna, men man kanske gillar att byta bil ofta! Eller så kanske man rent av köper den billigaste på blocket skiter i historik för man ska bara ha den en sommar! Alla pratar om att e46 är överprisas osv men här ser man ju tydligt att man får något helt annat om man letar billigare! Janne du letar väl m3 e46?:) Ang bilen så är det import så den skulle gå helt bort för mig. Annars är det svårt med en bild men där ser den ju okej ut! Med vänlig hälsning, Martin |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
janne - Det beror på hur man ser det då de flesta som äger en villa sedan 10-15 år tillbaka i regel är mångmiljonärer :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Hmmm, vart är mina miljoner ? Nä, så är det inte, bara för man köpt ett hus för 15 år sedan så har man helt plötsligt inga miljoner. Däremot om jag säljer och bosätter mig och familjen i ett tält så kanske jag kan köpa en ny M6:a ! | |
|
Köpte obegränsat carfax rapporter, och gick igenom lite m3:or igår och märkte att rätt många import m3:or har varit/blivit stulna? Hur kommer det sig? Pma mig om ni behöver carfax på någon bil.... |
|
|
Har också tittat på m3 under en tid, dess värre är de flesta rätt sönder raggade. Och då har jag en ganska flexibel syn med avseende servicebok etc. Min uppfattning är det hellre bör finnas kvitto på vad som är gjort senast då det är oftast det man diskuterar eller fram häver som positivt. Skulle ju var kul om man kunde hitta något åk i skapligt skick för rimliga pengar |
|
|
Någon som vet något om denna Länk Laguna seca blue är verkligen underbar, delar folk i två helt olika läger :) letat ett tag efter just en sådan, men är osäker på inredningen. Isf kanske byta stolar o baksäte till svart och bara ha blått i dörrsidorna. Hur många LSB finns det i sverige? Stephan735i kanske vet? |
|
|
Åk ner till en aukt bmw handlare i Tyskland och där istället..kan verkligen rek det..bara resan är halva nöjet...du blir garanterat nöjd... Har man vissa krav,önskemål så kan de ta tid.. Tog mig 5 mån,innan jag hittade mig i Tyskland (Munchen) Leta på blocket,eller köpa sv-såld var aldrig ett alternativ Vad är det för mening att söka och länka till olika objekt på blocket. Merparten är väl sunkiga(osäker historik) m.m (visst finns undantag) |
|
|
Absolut Bianca håller med dig, har läst om din bil och din resa och är imponerad och vill absolut göra samma sak. Men just nu hos mobile.de om man kollar återförsäljare finns det en enda LSB som gått 14k, inte riktigt vad jag söker. Hur många lågmilade LSB med cinnamon/black interiör finns det? Är det ens värt att vänta på en sådan. |
|
|
Niclas_A satsa på en facelift!! Vad har du flr krav,önskemål på coupén? *max pris *SMG/MAN *måste utr?! Skillnader/Uppdateringar M3 E46 Coupe/Cab 2001-2006 Mar-01 • E46 Introduced to the UK • Brushed Titanium replaced by Titan Shadow • Business Radio with MD added (Europe) Jun-01 • SMG-II Option Added (Europe) • 19” Wheels Made Available (Europe) Jul-01 • 19” Wheels made available (UK) September 2001 (Model Year 2002) • SMG-II Option Added (UK Only) • Seat Width Adjustment Made Standard (UK Spec) • SatNav Screen replaced with Wide Screen Model • Auto-On Lights Added as Standard (UK) • Individual Options permitted (UK) • Standard Xenon lights upgraded to Bi-Xenon • Black Gloss Interior trim discontinued (Replaced by Titanium shadow) • Minidisc Option Added (UK) Oct-01 • SMG Paddles Changed (Size & Colour of + and -) Jan-02 • Minidisc / CD option combined with Nav/TV made possible. February 2002 Changes • M Racing Strut added to Coupe & Cab March 2002 Changes • Brushed Aluminium Interior Trim Added. • M Rear Wing Spoiler option added (As on 330Ci Clubsport) September 02 (Model year 2003) • Cab Central Brake light made clear • SatNav Control unit upgraded to DVD player. • Bluetooth Phone Kit added. • Interior buttons changed from printed to embossing. • AUX Connections added to TV Unit April 2003 Changes • New LED Rear Lights Added • Silver Grey Paint Added • Mystic Blue Paint Added • Steel Grey Discontinued • Topaz Blue Discontinued • SMG Logo removed • Cabs now get "convenience opening" • Climate Control Buttons changed • Brushed Aluminium Interior trim added (UK) • Boot lid handle changed September 2003 (Model year 2004) • SatNav CD replaced with DVD including TMC • Le Mans blue added to Individual range of colours (UK) September 2004 (Model year 2005) • TV Module upgraded to digital • Business CD Head Unit upgraded to play MP3 September 2004 (Model year 2005) • M3 CS Model Added (Europe) • Interlagos Blue Paint Added April 2005 Changes • Phoenix Yellow dropped • Laguna Seca Blue dropped • M3 CS model introduced (UK) • Interlagos Blue Paint Added (UK) • 3rd Point seat belt and headrest added September 2005 (Model year 2006) • CD Changer upgraded to play MP3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.