|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Står att han har ägt den sedan oktober i annonsen. Italienimport 2008. Sedan har jag svårt att tro att han får den nya m3an via jobbet. Tänker du int på ngn annan bil? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Länk |
|
|
m-tech: jag förstår inte varför nån sätter svarta fälgar på m3e46, det tar ner intrycket massor, iaf från min sida.. vitt är inne nu, har aldrig sett en vit e46m3 in real life men kan tänka mig att den är skitsnygg den verkar vara en riktig lågmilare om allt stämmer, är den från tyskland så går väl allt att kolla upp relativt enkelt :) men usch på fälgarna tyvärr!! |
|
|
Den där vita är ursprungligen från USA, originalkulören var Titansilver. Man kan ju fråga sig varför de bytt kulör. Min åsikt är att den bilen bör kollas upp noga. VIN WBSBR93494PK07591 Type code BR93 Type M3 (USA) E series E46 (C) Series 3 Type CABRIO Steering LL Doors 2 Engine S54 Displacement 3.20 Power 252 Drive HECK Transmission MECH Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery TEILLEDER W.N./GRAU (N5TT) Prod.date 2004-05-25 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE S388A VERDECK SCHWARZ S441A RAUCHERPAKET S473A ARMAUFLAGE VORN S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S521A REGENSENSOR S522A XENON-LICHT S639A KOMPLETTVORB. HANDY USA/CDN S650A CD-LAUFWERK S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG S737A INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. S792A M LM-RAEDER DOPPELSPEICHE 67, 19" S793A SMG DRIVELOGIC S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER S925A VERSANDSCHUTZPAKET S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER S520A NEBELSCHEINWERFER S534A KLIMAAUTOMATIK S550A BORDCOMPUTER S645A RADIO-STEUERUNG US S661A RADIO BMW BUSINESS S710A M LEDERLENKRAD S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG S853A SPRACHVERSION ENGLISCH S876A FUNKFREQUENZ 315 MHZ S992A STEUERUNG KENNZEICHENBEFESTIGUNG C |
|
|
Dålig annons och det står ingenting om usa import. Skriver man inte en sådan "stor" grej så vad har man inte mer att dölja isåfall. Helt plötsligt kändes den väldigt dyr. |
|
|
Fick detta som svar när jag sa att hans bil kommer tyvärr från USA, "Absolut! Men den togs in av BMW center München om jag inte minns fel i princip splitter ny som visningsex. Den lackades då av BMW till deras ända ibis vita diamantfärg" |
|
|
Så BMW munchen tar in en m3a från USA för att lacka den till deras enda ibis vita... undra varför inte bmw munchen tar en utav sina egna m3or och lackar vit isåfall. Men han kanske har papper på allting.. |
|
| Det är då första gången jag hör att en BMW Vertragshändler tar in en "nästan ny BMW" från USA o dessutom lackar om den i en ny kulör. Absolut inte omöjligt men om det är som säljaren påstår så är jag helt 100% på att det finns en notering om detta hos den tyska Vertragshändlern som tog hem bilen...I annat fall kan det vara en helt annan mindre rolig (?)historia bakom färgbytet. Sen kan man fråga sig varför man väljer en VAG kulör till en BMW, ännu mer ner det är en BMW Vertragshändler? | |
| Niklas: Eller varför beställer inte Vertragshändlern en NY M3 Cab med Individual lackering i "Ibis weiss", prismässigt borde det till o med ha blivit billigare för de då man lär ha en rätt "bra" inpriser på nya bilar...En nästan ny BWM från USA är inte gratis den heller (man kan inte lyfta jänke-momsen, inte ens BMW själva antar jag...), säg att den var 1 år gammal med typ 1500 mil vid importen, o att den hade tappat 1/3 av nypriset, runda slängar 250". Ett färgbyte kostar säkert 20-30" även om man är en Vertragshändler...Nej jag kan inte få¨ekvationen att gå ihop, de borde alla gånger ha varit ekonomiskt fördelaktigare för Vertragshändlern att beställa en ny Individual.... | |
| Det stinker ända ner till Småland :) | |
| Undra vad carfax säger, | |
|
Enligt VinCheck krockades bilen 2008-02-23, förmodligen i usa. Så att den togs som ny till Tyskland är förmodligen BS... Nån här med fritt carfax kanske orkar kolla exakt historik? |
|
| Ridån kryper närmare, underbart grävande kring det titansilvervita skumrasket! | |
| Den där vita cabben är importerad till Sverige från Polen... | |
|
Då länkar vi en ny m3a. Länk Denna också importerad lågmilad och en väldigt innehållsfattig annons. Någon som vet nått om denna? |
|
|
Den sist nämnda har väl diskuterats här tidigare om inte jag minns fel, us import? Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Länk |
|
|
Dessa Usa importer, sjukt mycket skumt med dom Och håller med, svarta fälgar förstör så mycket |
|
| Ja visst är det...Ägarens historia om den vita cabben tar dock priset i denna tråden:-) | |
|
Det är tråkigt och väldigt synd att det finns en heldel av m3or med tvivelaktig historik. Det som är en värre är att någon stackare kan bli lurad. Tror att man gör ett klipp som i sin tur visar sig inte vara värd i närheten av det man betalade! Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.