|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
| Har för mig xenon var standard i Sverige. Med andra ord finns det inga svensksålda bilar utan.. | |
|
Svensksåld verkar den definitivt vara, dessutom utrustad med det mesta förutom just xenon...jag har oxå för mig att xenon var standard på sv-sålda M3 och mina tidigare M3:or 01-03 har haft xenon men bmw kanske ändrade sig när dem sista såldes 05-06.... Fin ägarhistorik har den oxå, senaste har ägt bilen i 5 år vilket ju är ovanligt:-) |
|
|
En av mina tidigare M3 E46 saknade faktist också xenon, men den var tyskimport. Fasen vilken idiotisk miss att inte beställa med xenon, torde ju inte kostat många kronor extra heller.. Måste väl nästintill varit bortvalt med flit? |
|
|
Tillval med xenon, även den sv-sålda lyxfällan M3an saknar xenon Länk visst är det lite märkligt att inte Xenon är standard på en så dyr bil när jämngamla VW Polo 6NF GTI har det som standard:). Kostade €700 extra 2002 i Tyskland. Någon bör ha svensk prislista. Mvh Stephan |
|
|
Någon som vet något om denna? Länk Mvh Johan |
|
|
Har inge info JWO, men jag tycker den har nästan en skojar prislapp En import och 209k känns lite väl för en en 10år gammal M3 |
|
| Den hos Auto Classica känner jag igen från förra sommaren då den såldes privat av nån som hade ägt den rätt länge. Låt ute för runt 200" men han sänkte till runt 180" efter en längre tid. Jag var lite halvintresserad men kollade aldrig då silverfärgade bilar är ingen favorit... Jag pratade dock med säljaren o den påstods vara i gott skick, då iaf. | |
|
Självklart är priset en sak att diskutera, men det är ju en senare fråga. Står lite i valet och kvalet om man ska satsa på en cab som man kan glida runt i eller om man ska ta en coupé som man kan köra med på lite bandagar osv. med bmw cs etc. Jobbiga grejer man funderar på :) För övrigt verkar caben som jag länkade till innehålla rätt spec. och skicket ser ok ut för att vara en såpass gammal bil, fälgarna går bort direkt mot CSL eller standard 19", är mycket för orginal. Mvh Johan |
|
|
Något dyr kanske, "fel" färg för mig och jag föredrar SMG II, särskilt i en cab. JWO: det är ett svårt val mellan coupé och cab. Skulle helst ha en av varje :) Kan bara tala för mig själv och nedcabbat i en M3a på en kurvig väg en varm sommardag är en sann njutning. Finns inte mycket som slår det. Jag tycker att du är helt på rätt spår med 19" orginal. Jag ser helst också orginaldelar på min. |
|
|
Ja det låter inte tokigt alls att köra lite aktivt på sommaren :) Coupen är steget snyggare helt klart, cab goare på sommaren, svensk sommar = regn.. ja man får se plus och minus för båda delarna, Köper man cab så blir det inga trackdays och det är lite tanken egentligen för min egen del, Mvh Johan |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lite billig eller: Länk "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Är den västertyrd o allt stämmer med annonsens beskrivningar så är det ett SUPER-klipp! Men varför vill man ha en "riktigt gammal volvo" som pendlarbil? De är ju inte speciella bränslesnåla till såna resor... Varningsklocka med extra Snooze där! | |
|
Någon som vet något om denna: Länk Underbar färg, är lite tveksam om inredningen bara. Men ovanlig iaf. |
|
|
Nicklas: jag va intresserad av den bilen för några år sedan, den va ute på annons med krånglande smg, sista priset i annonsen va 120k, ja snackade me killen som hade den i malmö som kunde tänkla sig 110, men jag la det på is :) tror någon här från autopower köpte den och fixade den, jag hade viss mailkontakt med honom för nått år sedan, tror han bodde rätt nära malmö enl. hans annons :) 178 är den utannonserad för nu, den ser visserligen mkt bra ut, men hardtopen fattas som den haft på sina tidigare annonser :) |
|
|
för övrigt nr1 : den va på annons av en firma förra året för ca 200k om jag inte missminner mig :) för övrigt nr2 : jag har den där inredningen i min, den är inte så skrikig i verkligheten, utan mer mörk och härligt läder-matt, ser riktigt bra ut :) man är nog tvungen att se den i verkligheten :) |
|
| Någon som vet något om denna: Länk | |
| vad finns det för risker med att köpa en "lång" milad m3a? 19000 mil är ju igentligen inte mycket, men på en m3a? Länk | |
|
Bromsarna är svindyra, 3k styck per skiva fram, sen belägg på det.. I övrigt så har jag svårt att tänka mig att kopplingen rullar länge till, iaf så verkar det vara så att på SMG håller det till ca 15k mil, och denna är inte heller billig att byta, särskilt inte om man dröjjer ut på bytet och låter den slira=byt svänghjulet Har servicen skötts så är 19k mil annars inga problem, Av egen erfarenhet så kan jag dra slutsatsen att alla bilar jag kollat på där servicen inte följts har varit mer eller mindre slitna, och jag har känt fel magkänsla, sköts inte servicen så har antagligen resten oxå sparats på :) Men bromsar, koppling= kolla först :) bakvagnsbussningar och däck= "billigare" men det är sånt som byts ofta i regel :) |
|
|
Ang bilen du länkar till så verkar den välskött, och det mesta står ju i annonsen :) Låt säga att du lägger 10-15 tusen direkt på bilen, så har du en m3 som precis fått inspektion 2 med helt nya bromsar för ca 130 plus minus Det tycker jag låter skitbra iallafall, vad tycker resten? |
|
|
Den m3:an coupe har rullat i sävsjö, av en som haft den väldigt länge... han jobbar som ingenjör, den har kört året runt. Den har gått som pendlar bil då han jobbade 4 mil ifrån sävsjö. Vilket ni kan se i service boken att den har servats på nifab i sävsjö. Nu äger han den nya m3:an... Så cash har han och även till att serva bilen redigt. m3:an för 118 000 syftar jag på |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.