|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
hittade denna m3an på blocket. Den verkar fin vid första blicken, lågt miltal osv. Jag såg sen att den var import. Efter det ser jag att det ser ut som reflexer (grå målade) på framstötfångaren = USA import? Länk |
|
|
Min är tillsalu om intresse finns. Länk |
|
| Jag har sett den förut den e nice men jag vill ha en bra under 200k. | |
|
Meibrant..Säkert fin din M3 men styling som nog inte faller så många i smaken och definitivt sänker värdet istället för höjer, dom som fastnar för din bil bryr sig nog inte så mycket att den gått 7k mil t.ex. Och snart 7000mil och en -01 är ju inte samlar objekt även om milen stämmer? |
|
|
Hej! Vem har sagt något om samlarvärde? Den som har lite kunskap vet ju att det är mer än styling utvändigt. Jag vet att min bil är fin. Om man tittar på många andra. Sen bad jag ju aldrig om din åsikt om bilen blir såld eller ej. Utan tipsade helt enkelt om att min var tillsalu. Hade bilen gått 10000 mil så hade ju priset varit annat. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Hittade en riktigt trevlig M3 på blocket. Men till min förvåning blev jag helt paff när jag såg detta. Var inte xenon standard på M3 E46? För jag hade för mig att det just var det, men ser att på denna Sv-sålda M3 en av dom även senaste tillverkade inte har det? känns helt konstigt.. Länk till bilen som jag kika på Länk |
|
|
Är du nere på 215 nu ser jag meibrant, 265k från början Du lär ju minst ner 30k till om du ens ska ha en chans få den såld tyvärr Den Ackiim3 länkar till är ju en -05 svensksåld med 1000mil till men 30k mindre pris! Här är meibrant stylade M3 om nån undrar eller blir sugen köpa? Länk |
|
|
Och den är säkert kanonfin meibrandt, så den som köper den har säkert en underbar bil i många mil Men stylingen på bilderna drar nog fel sorts köpare till den, dom som inte bryr sig så mycket om topp topp skick och låga mil Hade du haft den helt original med 19" original fälgarna tror jag det hade vart lättare 265k fick du ju inte iallafall |
|
|
Hej! Men då är det inget att tveka på, bara handla den andra! Det finns möjlighet att återställa den i originalskick! Har dock inte bett om någons åsikt vidare min bil blir såld eller inte, samt vad som utseendemässigt är fel på den. Besvara gärna frågor ang. Bilen. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Jag tycker inte att man ska klanka ner på Martins bil även om jag är mer utav ett originalfan. Jag dras inte utav annonsen då jag föredrar helt original, men det är jag det. Styling är så personligt och det här är ett forum av entusiasm oavsett styling eller original. Han har ju inte bett om någon åsikt så gillar ni den inte så kan ni ju bara strunta i att kommentera. |
|
|
Jag tycker också den här otrevliga tonen som lätt blir på autopower är lite tråkig. Dessutom är det liksom inte relevant i tråden om någons bil som är till salu är i samlarskick eller om den är fult eller snyggt stylad. För det hör inte ens hemma i den här tråden. Alexander |
|
| meibrant: Ville bara säga att din M3 var riktigt fin och skulle jag vara på jakt efter en så hade jag gärna tittat på din. Bry dig inte om alla negativa kommentarer från dessa original-tråkmånsar. | |
|
Men länkar man till sin bil på ett forum så får man väl räkna med åsikter! Och jag tyckte 265k va lite högt pris och säger stylingen han har höjer nog inte priset med massa pengar Men har inte sagt det är en risig bil eller är nå fel på den utan bara pratat om det man ser på sin bil han länka till här |
|
|
Jag tipsade helt enkelt TS om att min bil var tillsalu. Jag får ett svar direkt efter att jag länkat bilen om att han vill hitta en under 200k, han är alltså inte intresserad. Det hade helt enkelt räckt där! Så bara för att jag tipsar om att den är tillsalu så ska man behöva ta emot åsikter ang. mitt pris, utseendet på bilen och miltalet. Ibland kan det vara bättre att hålla sina åsikter för sig själv! Speciellt när det inte är någon som ber om en åsikt! MVH Martin |
|
|
Bra sagt meibrant! Jag tycker det borde avsluta kapiteln om hans bil om inte nån här e intresserad av den förstås. Däremot så ställde AckiiM3 en fråga om xenon ljus var standard för m3 e46, e d nån som har svar till d? |
|
|
meibrandt: +1. Sen såvitt jag vet är xenon standard på M3e46, undantaget CSL modellen. Skulle väl tippa på en smälld front och billig lagning i annat fall.... |
|
| Alla M3 E46 hade xenon alt. bi-xenon som standard, är 99,9% säker på detta. Hade en länk med olika utrustningsalternativ som fanns tillgängliga men hittar inte den nu. | |
|
Tydligen så hade man helt fel :) Vehicle information VIN WBSBL91070JP90421 Type code BL91 Type M3 (EUR) E series E46 (2) Series 3 Type COUPE Steering LL Doors 2 Engine S54 Displacement 3.20 Power 252 Drive HECK Transmission MECH Colour SILBERGRAU METALLIC (A08) Upholstery TEILLEDER W.N./SCHWARZ (N5SW) Prod.date 2005-05-18 Options Code Description (interface) Description (EPC) S302A ALARMANLAGE Alarm system S313A AUSSENSPIEGELPAKET Fold-in outside mirror S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen, green-tinted upper strip S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S490A LEHNENBREITENVERSTELLUNG Adjustment, seat-backrest width S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S495A 3. KOPFSTUETZE HINTEN 3-point belt & head restr'nt,rear middle S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S521A REGENSENSOR Rain sensor S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S650A CD-LAUFWERK CD player S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs Code Description (interface) Description (EPC) S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON Hi-Fi system Harman Kardon S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Swedish S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S946A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK. Dummy-SALAPA S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S550A BORDCOMPUTER On-board computer S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
|
Har kollat lite på denna, om xenon fattas - kan det då vara något paket som saknas eller var xenon separat tillval när man beställde den ny? Mvh Johan |
|
| Kanske den som beställde bilen helt enkelt inte vill ha Xenon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.