AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
32.051

Info om dessa M3:or?

Sida 2 av 8
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Stämmer bra.
här är bilder

Länk

Min 3e M-bil,så man tar ju inte första bästa...hade innan M3-coupe-98,och M5-2003

hade många krav när jag letade efter M3 cabben..

*1 äg
*lågt miltal,helst under 5000 mil
*Ej svart eller grön
*Sista årsmodellen 2006 (tillverkad 2006-05-13).tillverkades endast 45 st till efter min....Har VIN EX14800,sista tillverkade har EX14845
*19"
*SMG
*Navi Professional
*Tv-funktion (digital kom jan 2005)
* H/K Harman Kardon
*Bluetooth Business Interface (klockren option)
*Armstöd fram

Bilen har gått inom BMW Niederlassung München
Filiale Fröttmaning..
ca 4300 mil hade den gått när jag köpte den maj-2011
Nu strax innan avställning står mätaren på ca 5100 mil
kör ca 300 mil/säsong
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Problemt är att det inte finns speciellt många äldre M-bilar hos de auktoriserade BMW-handlarna i Tyskland.

___
//Ulf
Bi
3.797
Bianca

Helt rätt...de blir svårare o svårare..
då får man istället kanske köpa privat..Innan KÖP så lämnar man in den aktuella bilen för ett test/koll hos den lokala BMW handlaren.skulle bli väldigt förvånad ifall den aktuelle säljaren inte skulle gå med på det..generellt sett så är tyskar bra att ha,att göra med överlag
T-
29
T-sound
X5 40d - 15
Hmm ingen dålig kravspec där hehe du vet vad du vill ha...bilen va riktig nice jag förstår att du gillar fota den :) de fälgarna ger silver bilarna en fin glans.
Intressant att du har haft en M5 innan, Hur länge hade du den? Om du skulle jämföra E46:an med M5:an från dina erfarenheter ur alla aspekter som ägare?
Bi
3.797
Bianca

från april 06 till jan 11.

M5an ,ett autobahn lok,med mullrande V8+supersprint och grymt bottenvrid,m3an har den ettriga sexan,med det härligt metalliska ljudet..2 olika bilar,men M3an är 100ggr roligare att köra..
T-
29
T-sound
X5 40d - 15
Ok, d e ju nästan 5 år så du känner den bilen bra. Jag har båda bilarna på min "to do" lista, ska nog oxå börja med M5:an... jag behöver en dos av den V8:an :)
Juste ja såg att du hade svenska på din Nav finns svenska me på den årsmodelen lr e d nåt du har fixat sj efteråt?
Bi
3.797
Bianca

fixat själv
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Någon som kikat på Mobile på senaste tiden ? Finns M3 SMG från 12-13K Euro. Kanske finns något fynd där ? Modellen är trots 12 år gammal. När jag sålde min M3 E36 tog det en djävla tid 6-10 månder plus det inte var finanskris då. E36´n var helt orginal och i 100% perfekt skick, hade den som 3-e bil. Flera som kikade men som afta i bilaffärer så fanns det inte alltid pengar bakom spekulanterna. Tror det är likadant nu + dubbelt så djävligt pga Europakrisen. Brukar kolla på Ferrari 360/430 ibland och de har rasat 25-30 %. Känd handlare i Malmö vägrar inbyte på 430 numera...

En polare har en BMW M6 till salu. Till mkt bra pris, men 0 svar under 2 månader.

Bara mina 5 Cent...

M3/// Mullret
T-
29
T-sound
X5 40d - 15
Jag är lite nyfiken på vad folk här tycker om smg vs man-låda, är det nån som har erfarenhet av båda som kan dela med sig?
Hej!

Jag har erfarenhet av båda.

Köpte mig först en SMG som jag tröttnade ganska fort på. Lästa på nätet hur mycket som helst inför köp och alla lovordade SMG:n.
Köpte mig en manuell och det är som dag och natt.

Jag röstar för manuell alla dagar i veckan!

MVH

Martin
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Min åsikt.

M3 E36/330 E46 = Manuell låda

M3 E46 = SMG-låda

Mvh Jimmy
Hej!
Jimmyboy:
Har du provkört manuell?

MVH

Martin
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Har haft båda lådorna och det är ju givetvis en smaksak men jag får ut mest av bilen med vanlig hederlig manuell! Visst SMG var kul ett tag, visst häftig mekanism o få känna sig som en F1 förare, men bilen enligt mej gör sej bäst med manuell!
ångrar inte en sekund att ja köpte manuell ist!

Men som sagt smaksak!
Helt enkelt prova båda innan köp!

Med vänlig hälsning, M
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Meibrandt: Ja naturligtvis, testade tre olika M3 manuell och där i mellan två med SMG II innan jag tveklöst ställde SMG II som ett krav på min nya M-bil. Jag förutsätter/hoppas att de som inte har testat båda lådorna låter bli att svara på frågan.

//Mick3: Pratar du E36 eller E46 nu? Skillnaden på SMG I och SMG II är nämligen som dag och natt för de oinvigda.
Bi
3.797
Bianca

Håller med Jimmyboy

SMG II
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Givetvis pratar ja SMGII eftersom det var det frågan gällde :-)

Mvh
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Kan "flika" in att jag var med såld på SMGII när ja provkörde den första gången och ca två veckor efter inköp av bilen, men i långa loppet var det inte det ja ville ha!
Mvh
SMG,SMG II, SMG III, DKG o allt vad det heter...Big NO-NO om man vill, och KAN, köra bil:)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Precis. Det är därför man spakar manuellt med koppling i F1, STCC, WTCC, DTM. Eller hur var det nu?

-------
//Lövet
T-
29
T-sound
X5 40d - 15
Ok, känslan säger mig att man borde få ut mer av bilen med man-låda, men det är ju bara en känsla kan lika gärna vara fel. Jag gör nog bäst i att testa båda innan jag bestämmer mig. Men om vi ska snacka smg så verkar det inte ha gått speciellt lång tid mellan smg I & II är det ändå märkbara skillnader mellan dessa två? Vad säger historian om koppling+man-låda kontra smgI/II när det gäller hållbarhet?

Tackar för att ni delar med er!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.