|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ska åka titta på en e30 och har lite frågor ang denna. Kan inte så mkt om dom är bara en lite dröm att ha en. Detta är ombyggt med bilen. m20b27 går riktigt bra 170+ HK Eta vev 130mm stakar b25 kolvar toppdäckat block 535 spridare/lmm lättat svänghjul extraktor grenrör koppling sachs Är detta en hållbar motor trots delarna som är utbytta? Kommer användas som vardags bil på den delen av året som tillåter det. Bränsleförbrukningen mkt högre än normal? Borde inte va några problem med bes? Mvh | |
| Hade själva samma setup, har för mig att bränsleförbrukningen är enorm, gick skitdåligt på tomgång och mellangas, fungerade bra vid maxbelastning, jag skulle rekommendera att du kontrollerar med bredbandslambda hur mycket bränsle du skickar in, jag monterade dit en ställbar btr och justerade ner trycket. | |
|
Denna Setup har jag och den går skitbra! Som en original förutom lite ojämn tomgång! Gissar på 210-220hk! Har dragit m3 e36 med denna bil, så borde iallafall köra jämnt med m3! Men då har jag lättat den(1100kg). Använder den dagligen som busbrukis och de funkar utmärkt! Har aldrig mätt soppaförbrukningen,men eftersom jag ställt upp bränsletrycket rejält för att jag är lite rädd för ras när man ligger och varvar 7300! Har ingen bredbandslambda, därför jag ställt upp trycket för att vara på säkra sidan så den tar hyffsat med soppa:) #Dieselvev(balanserad på firma) #Svarvade kolvar(viktade) #kortare stakar(viktade) #ställbart kamdrev #272 catcam #portad topp #match portat insug mot topp #535 spridare ¤535 lmm #Ställbar BTR #hårdare fjädrar #Ökat bränsle,mappad för vassare kam och högre varvstopp(7250) via styrbox(chip) |
|
| Glömde: extraktorgrenrör och dubbla 2.5tums simons sportsystem hela vägen till greniset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.