AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.101

Mörkblå, ej metallic på en E39, går det?

Sida 2 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Såg en mörkblå (ickemetallic) E39'a i Göteborg för några dagar sedan, blev förvånad över hur snygg den var.

roadZter
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Jag sticker nog ut hakan lite och säger att en solid mörkblå färg är en riktig gubbfärg! :(

Metallic så blir det en helt annan sak.. :)

Bug
-Schnitzerbumse med lite extra flås-
Länk
Nja du Bug (även om jag är part i målet) så en VÄLPOLERAD Dunkelblau bil är snygg, medan dom ljusare metallic varianterna kan om dom är dåligt skötta se ut som jag vet inte vad.... Så metallic eller ej är inte haken, mer välpolerad eller ej gör nog mer för intrycket av bilen
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
bug: Då skulle väl solid mörkblå passa dig, du är ju i min ålder och vi börjar ju så smått bli gubbar nu... ;) Skämt å sido tycker jag "gubbfärgen" nr 1 alla kategorier är vinröd vare sig det är metallic eller ej.

Gasar-Magnus: En VÄLPOLERAD BMW oavsett färg är svår att kalla ful, eller hur? =)

roadZter
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Bug: Ta dig en sväng till Karlstad, så ska jag visa upp min bil för dig så blir du nog av en annan åsikt ;-)

Yes, DanneZeta! Vinröd=Fulaste färgen på en bil!!

BMW:s snyggaste färg någonsin är PastellBlau och det var
ingen metallic. Önskar att BMW tog upp den färgen igen!
En e39 i pastellblå..mmmmmmm.

"Natural born BMW-Freak"
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Mörkblå = Gubbil eller en vanvårdad tjänstebil..
Plastnavkapslar på plåtfälg också så är den komplett!

Nej, ärligt talat har jag väldigt svårt för den färgen.. men ge mig några år till att mogna så kommer det nog.. ;)

Bug
-Schnitzerbumse med lite extra flås-
Länk
Vill säga..GRATTIS! BMW bygger fantastiska bilar, av alla de slag. Du är nu ägare till en av dem, och fin låter den ju oxå!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mörkblå=Diplomatblå, är alltid diskret och elegant när det är välpolerat.Och så slipper du ju det hära superrepkänsliga glanslagret som vissa kallar för "klarlack" men inte värt namnet. (riktig klarlack pallar nästan för kulhammaren.mao ett skyddslager som det var förr)

MVH
Hasso
Tigerr
Hasso >> Och vem kan vi tacka för dåligt skydd av klarlack? Jo, alla miljölagar och miljöaktivister!
En billack får inte innehålla vad de innehöll förr.. Känner ägare till en gammal Mercedes cab (gamla 500sl, den som man tex ser i "snuten i holywood") Men iaf, den är svart och mer lyster har jag nog alrig sett i en billack! Sen så när man känner på den så känns den som pansarplåt! DET är en rejäl billack! :)

För övrigt - BMWs snyggaste färg är juue tveklöst Orientblå metalic, färgkod 317.. *dregla*

Vinnare i kategorin fulast/sämst fantasi är:
Alla former av silver/grå metalic - Äckligt mkt svensson!
Och vitt..! Absolut INGEN fantasi, det är juue inte ens en färg! ;)

Tigerr
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Tigerr: När det gäller att bevara vår miljö så får alla vara med och "betala" på ett eller annat sätt, om det är i form av en sämre billack så köper jag det. Miljön är viktig och skall ej nonchaleras! Kul att du gillar orientblåmetallic, vad tycker du om min 540 med matchande marinblått individual helläder? Länk =)

danielb: När får vi se din eleganta E39'a i läsargalleriet då? =)

Dr Krall: Pastellblau? Har du bild? Hoppas inte det är den mjölkiga turkosfärgen som några Z3'or olyckligtvis blivit lackade i...

bug: Vad tror du om plastnavkapslar på exklusiv alufälg då? Kanske något för alla som gillar att ha en bil á la ulv i fårakläder... ;)

roadZter
Tigerr
DanneZeta >> Uj uj.. Den var verkligen jättefin! :)

Tigerr
Tigerr
Förresten DanneZeta, vad tycker du om min? Iofs bara interiörbilder.. Men ändå! ;)

Länk

Det kommer nya bilder när den är rejält tvättad och polerad senare i somamr.. :)

Tigerr
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Tigerr: Fräscht med ljust läder! =) Ser fram emot exteriörbilderna.

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.