AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.102

Mörkblå, ej metallic på en E39, går det?

Sida 1 av 2
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hej,

har nu efter ca 6 månaders letande hittat en 523 som är i ett ypperligt orginalskick och är så nära ny man kan komma på en 6 år gammal bil. Perfektionist som man är så vill man ju att allt ska vara "rätt", men denna bil har ett fel, det är nämligen inte metalliclack på den utan bilen är mörkblå, inget fel iofs eftersom det då blir lätt att lägga i stenskott och det ser hyffsat fint ut.

Min fråga är om en BMW måste ha metalliclack för att få kallas BMW, ska den vara billigare än en med och går det sedan att sälja en utan.

Som sagt bilen är gammal och jag vet att jag inte kan få allt som jag vill ha det, men jag är ändå lite nyfiken.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mörkblå funkar. Metallic ger ju iofs en annan lyster men det är ju bara optiskt.
Asken
mikkke
Jag har alltid gillat metallick men det är inget krav. De solida lackernas populatitet går i vågor. Just nu verkar det som om det säljs en del röda och svarta bilar utan metallick. priserna liger nog något under, det kan även vara lite svårare att sälja sedan.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Är det klarlack på BMW-bilar utan metallic?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har alltid haft svårt med "tjänstebilsblå", men om priset är rätt så går det oxå. Tror att silvermetallic + alla mörka metalliclacker är mest eftertraktat.
//Marin
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hej,

tjänstebils-/civilmilitärbils- blå är inte min favo heller, dessutom ska gubben ha 135' för bilen utan vinterhjul ej skin, ej CD, orginal 15', 10 000 mil, usch nu har jag superångest måste bestämma mig idag. Men som sagt bilen är i ett ypperligt skick, inte ett märke någonstans!
Del blå är iallafal bättre än svensson silver met. i alla dess nyanser....
Måste alla köpa silver ser snart inte vad det är för bil..
Det kommet tio på rad...
Nää blå e helt ok....
Tycker jag alltså...

Vill oxå ha kompressor.....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
danielb: Letar man begagnad bil brukar man alltid få göra avkall på något (tyvärr). Det viktigaste är ju att bilen är i fint skick och att DU klarar att leva med den solida blåa lacken - det vore tråkigt om du retar dig på det varje gång du ser bilen. Men så illa är det väl inte?! Några schyssta fälgar kanske kan dra fokus från lacken an aning? =)

roadZter
Tigerr
Ingen metallic - Ingen BMW, så enket är det! =)

Nej, skämtåsidor, klart att mörkblå funkar! Ingen klarlack på icke metallic lacker..

Tigerr
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
DanneZeta: WORD!

Har nog bestämmt mig nu, det är ju inte precis pipigulfärg på bilen, mörkblå får duga! Eftersom detta antagligen är en av sveriges finaste -96:or så får jag nog inte låta bilen glida mig ur händerna pgr av färgen!
Tjäntstebil-blå hade vart fel om det vart en V-lv- eller
S--b, Men på en BMW är det snyggt.
Har själv Montrealblå-metallic, men när inte solen lyser
direkt på lacken så syns det knappt att det är metallic.
Allt klär en skönhet, och BMW ÄR EN SKÖNHET.

Lycka till med bilen.

"Natural born BMW-Freak"
pi
42
pidde
523 -97
Haha, är min tvilling_bmw_köpare??

Jag letade själv efter en BMW i 6 månader (även i Tyskland och Belgien) och till sist hittade jag en mörkblå 523 som var i kanonskick, och som inte heller hade gått så långt. Fick inte chans att kolla den innan jag hade fixat med lån osv och när jag fick höra att den inte var metalic blev jag lite besviken (mörka foton).

När jag väl fick sen den så ändrade jag faktiskt inställning till icke-metalic. Jag tycker just att den mörkblå färgen ser mer "exklusiv" ut, speciellt med chromeline... och med sänkningssats, feta fälgar och vita blinkers. ;)

Helnöjd med färgen förutom att man måste, tror jag, putsa den lite mer än t.ex. en silvermetalic för den inte ska se smutsig ut.
Ska vara: BMW E39 är en skönhet.

"Natural born BMW-Freak"
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
pidde: Tack så mycket det där var precis vad jag ville höra nu, detta med bonn-ånger är inte att leka med ;-)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW lägger klarlack på ALLA lacker!

Mvh
hghbg

Vill oxå ha kompressor.....
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hej,

tänkte nu bara tala om att jag numera har varit ägare til min ICKE metallic BMW i snart en vecka, reaktionen ifrån folk på min bil har varit;
* F**n vilken snygg färg!
* Detta är min favoritfärg!
* BMW är snyggast i mörkblå!
* Bilen ser så fet ut i mörkblå!
* Snygg k*k-förlängare...

Nästan alla tjejer jag träffat säger att mörkblå är deras favoritfärg, kan kanske vara bra att veta för de som har sin BMW som k*k-förlängare ;-)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Min svärfar köpte en mörkblå 520i 01 för ett par månader sen, nu förstår jag varför.

CHS
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Min svärfar köpte en mörkblå 520i 01 för ett par månader sen, nu förstår jag varför.

CHS
Dunkelblau 263 heter "den rätta" mörkblå som jag har....
Den är mörkt blå nästan svart i nypolerat, ny tvättat skick kominerat med 17" M-kontur är det mkt smakfullt ...
Tigerr
Kan en BMW egentligen nånsin vara FUL med en originalfärg? Tror jag inte.. Har sett ett antal mörkblå och andra "ickemetalic". Tycker det kan vara MINST lika snyggt som en metalic! Blir nästan lite exklusivt! :)

Tigerr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.