|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har google och grejat men hittar ingen info om var min abs styrbox sitter. Den sitter alltså inte i motorrummet på styrenheten som ppt dom nyare bilarna. Den ska skickas iväg på lagning. | |
|
Länk mängder av bilder där! |
|
|
ser det likadant ut på din bil? (var är edit-funktionen) :-) |
|
|
Nix. Min sitter inte där. Själva abs enheten sitter där men min styrbox sitter någon annanstans. Min enhet har bara ett svart plastlock på framsidan där styrboxen sitter på den på bilden. |
|
|
Länk bakom handskfacket enl denna tråd. bilar tillverkade innan 08/98 hade det tydligen på det viset! |
|
|
Länk förklarande bilder här |
|
|
Tusen tack! Då ska jag skruva bort den och skicka iväg. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ytterst sällan de är felaktiga på modeller med boxen i kupén inte ens de 540-98 med DSC som har boxen i motorrummet går dom inte sönder på, utan i princip bara 99-00 som drabbas i tusental. Förekommit några stycken med styrboxen i bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Vad vi har kunnat mäta upp så är det vrål kortis i min box. Abs lampan lyser inte alls, när man mäter i kontaktstycket till kombi instrumentet kommer ingen ström alls till abs lampan. Vi fick fram ett elschema där det visar att abs lampan är direkt matad genom boxen. Och när vi försökte felsöka med dator så svarade inte absen alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.