|
|
|
|---|---|
|
Ska ge mig på detta imorrn är det tänkt, trångt som f*n 'är det också. Frågan är som följer: Finns det ngn här som vet med vad för sorts skruv/mutter/bult den här givaren sitter med?? Man ser inte ett dugg nämligen?? Så, OM det är ngn som vet, så är jag evigt tacksam för svar!! Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
|
Nu är detta en annan modell. Länk men det beskrivs både e8 och e10 torx e10 låter rimligt är det samma givare på din motor so lär du behöva en e10 torx. Verkar var utvändig torxskruv lite ovanligt. |
|
|
Här är en annan guide det är utvändig torx. Länk |
|
| E8 på sista guiden. | |
|
Den nya givaren är nu på plats efter X-antal svordomar och ett par blödande knogar, och E8-torx var verktyget som gällde. Tack så mycket för hjälpen, delorian...uppskattas verkligen, trevlig helg önskas;).. Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Jag ska köpa dessa så jag är förberred nästa gång det är trångt. Länk |
|
|
Ser ju bra ut, dessvärre hade det nog inte hjälp mig i detta läget, då ytterdiametern på hylsan inte får vara för grov, samt.att det var en lång-hylsa som gällde...men än en gång STORT tack för hjälpen!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Lite nyfiken bara, tändes motorlampan när den var trasig? | |
|
Nej,den ger inte heller några felkoder, men efter många diskussioner med "bättre vetande" så kom vi fram till detta fel!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Ok. Vad var symtomen? Du kan ju alltid spara den gamla givaren ifall den är hel. Prova och ohmät och se vad den säger, dock är den kall och kan ge korrekt värde vilket ändras med temperaturen. |
|
|
Symptomen är tydligen klassiska för problemet, dvs. startar inte vid "pissljummen" temperatur, startmotorn snurrar som vanligt, men för övrigt, inte en antydning till gnista!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.