AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.477

Är nära ett köp av BMW 325d M sport, vad tycker ni?

Sida 3 av 3
Häggenäs har generellt ett mycket gott rykte och är en av få importhandlare jag skulle kunna överväga köpa bil av. Men som alltid gäller det att granska varje exemplar individuellt, räkna med att en E90 sedan kommer åka kraftigt ned i pris de närmaste 1-2 åren pga nya trean.
Var och tittade på bilen samt tog en provtur, det visade sig att den är importerad från Italien. Jag kunde inte anmärka något alls utan den var verkligen i ett bra skick samt väldigt bra utrustad.
Säljaren visade mig historiken och alla service den har varit på och det fanns inget tecken på bilen att den har varit krockad...

Vad är ett rimligt pris att betala för den så som den ser ut idag?
Det begärda priset betalar jag inte och bråttom har jag inte.

Tack än sålänge allihopa!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

När du skriver så Lövet så blir jag nästan sugen på att testa en diesel :) Jag trivs fantastiskt med min SILKESLENA 6:a, men jag kanske har missat något...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du bör provköra en modern dieselsexa definitivt. Gärna en BMW 330d eller Audi 3.0TDi. Fantastiska motorer med härligt drag redan vid 2000 rpm. Visst, de vibrerar en aning mera men det är ingen fara. Skillnaden mot en dieselfyra är stor.

-------
//Lövet
Jag tycker bilen känns lite dyr i och med att det är en italienimport, men jag har inte 100% koll på E90marknaden skall tilläggas. Du får i gengäld räkna med sämre andrahandsvärde den dagen du säljer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.