|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Dom går bra v-tech masserade :), min drar 0.72L med 70% stadskörning som ref, jag har ju automat. |
|
|
Enda nackdelen är sollucka men det kan man leva utan med. Jag ska kolla upp det med bilprovningens bildiagnos. Finns det några garantier som kan vara viktiga att kräva eller att ha? Besiktningen ligger tätt på också märke jag nu, kan man ordna en bilkontroll innan besiktningsperioden så att man slipper besiktiga sen? Blir det ett köp så har jag planer på att skicka in den på massage hos vtech men detta efter vintern ;), har hört bra grejer om vtech samt denna motor med manuell låda! Det är bara att ösa på om ni har fler synpunker och tips :) allt uppskattas! Tack |
|
|
Hej igen, tänkte bara jämföra denna bilen mot den första. Vad tycker ni? Länk |
|
| Vill man verkligen åka manuellt i en så pass stark diesel? | |
|
Nog en smaksak vad man gillar. Ser inga problem med det med tanke på det breda registret på sexan. Folk åker ju manuellt i sina 318d som får växla dubbelt så ofta. ------- //Lövet |
|
| Ja känner att just en stark diesel med manuell är precis vad jag vill ha, varje gaspådrag och växling skall kännas ;) | |
|
Paki: Är bilen inom sin besiktningsprotokoll kan din Bildiagnos räknas som en vanlig kontrollbesiktning, så då slår du två flugor i en smäll. Långa mil på kort tid sliter generellt mindre än kortkörningar, jag hade inte oroat mig över miltalet på bil nummer två. Du får en ett år nyare bil och utrustningen verkar jämn sett till det relevanta bortsett från att 30d saknar USB vilket 25d har om jag förstått rätt. Länk Länk Men 2008 har lägre förbrukning och på 30d finns "brake energi regeneration" med i utrustningslistan, det skiljer även i skatt: 325d 2007 kostar 800:-/år mer än 30d 2008, frågan är om det blir någon nämnvärd skillnad på förbrukningen i praktiken? Jag hade varit mest intresserad av den 330d du länkar till helt klart, där finns AUX-ingång åtminstone och saknar du USB finns det alternativ för att få USB-ingång på marknaden, men hur de lösningarna står sig jämfört med original ingång kan jag inte avgöra tyvärr. //Bjersér |
|
|
Oj, gjorde fel och skickade inlägget för tidigt. Det sista stycket hade jag tänkt lägga innan länkarna och jag hade tänkt nämna fler skillnader: -325d har ISOFIX, om det inte är relevant för dig kanske det är så för nästa ägare? -325d har HIFI-ljudet, frågan är om det blir så stor skillnad i E92? -330d har helt elektriskt justerbara stolar med minne. -330d saknar stolsvärme (Livsviktigt i mina ögon!). Dessutom är 30d en import från Holland medan 25d är svensksåld. Är historiken ok ser jag inget problem med det, bortsett från bristen på värme i sitsen. //Bjersér |
|
|
Tackar för den goda infon! USB och ljud ser ja som en stor fördel.. Jag ska ta en god funderare innan jag avgör köpet man vet ju aldrig det kan dyka upp något ovändat eller nytt på blocket. Tack |
|
|
Här har jag en ny skönhet som jag har funnit, det blev inget köp utav e92an, tycker en rymligare bil passar bättre. Länk Vad säger ni om denna? Bilen är nyligen importerad från tyskland enligt säljaren... Priset hade jag nog kunnat få ner men vet ej till vilken summa... Är öppen för förslag, skall jag vänta tills en liknande sv.såld kommer eller andra förslag? Jag har inte så bråttom. Tack. |
|
|
Jag håller med om att en sedan är klart mer praktisk och det var en fin specifikation på den bilen med LCI, läder, automatlåda med paddlar (roligt!) bland annat. Men nyligen importerad i kombination med låg mätarställning väcker helt klart varningsklockor, kontrollera bilens historik noga! //Bjersér |
|
| Tack Bjerser, har du några tips när jag skall kontrollera historiken? | |
| Menar såklart vad jag skall kontrollera i historiken* | |
|
Hej! Jag var och kollade in den bilen på häggenäs och beslutade mig för att ta ett steg bak. Ratten kändes sliten den hade en fin bula (dörruppslag?) på vänster bakskärm, syntes ganska bra , skärmen på den displayen var repad med. För övrigt var den ok Elvis Arslanovic |
|
|
För samma pengar får du en fyra år nyare 3-serie (eller 5-serie) av en senaste generation. Fri service, nya däck, ev ingen skatt. Tänk på det. Länk |
|
|
Då menar jag e92an Elvis Arslanovic |
|
|
Snikutrustad 316d är väl ändå inte samma sak direkt. ------- //Lövet |
|
|
Paki: Du kan kanske läsa importguiden här på Autopower? Den beskriver visserligen processen hela vägen från Tyskland men kapitlet som beskriver hur man kontrollerar historiken gäller även en bil i Sverige. :) //Bjersér |
|
|
Jag förstår inte varför man väljer en diesel, när 325 bensinare i samma utförande kan fås för ca. 170k+ ? Dessutom lär diesel bli dyrare än bensin nu när efterfrågan på diesel ökar och bensin minskar. /J Surf Or Die!!! |
|
|
För att man vill ha en motor som är någorlunda alert under 4000rpm? Tiden är förbi när man bara köpte diesel av ekonomiska skäl. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.