|
|
|
|---|---|
|
Fick ett pris idag på bmw på ca 300:- för skivor och en kod för ca 1900:-. Känns rätt svettigt för en uppdatering! Kan det stämma? Skulle vilja undvika att försöka hitta "fulkoder" och liknande men med den prissättningen blir man onekligen lite sugen! | |
| Det gäller en F01. | |
|
finns inga fulkoder...bara 1 kod finns för varje bil. |
|
|
Ok, trodde denna tråd handlade om det men jag kanske har missförstått? Oavsett så vill jag inte göra det och får väl krypa till korset och betala jag ville bara höra om det var korrekt prisbild. Länk |
|
| Har ordnat DVD;er och kod nu men säljaren påstod att det tar 8 timmar att uppdatera! Kan det verkligen stämma? | |
| med USB tar de ca 40-45 min,med DVD ca 2-2,5 tim | |
|
USB1/DVD1 laddar upp till lite mer än 40%,USB2/DVD2 laddar upp till ca 75%,USB3/DVD3 laddar upp till 100% Nu vet jag inte vilken BMWmodell samt årsmodell du har men har du en 2009/2010 och det funkar inte att uppdatera med USB,beror det på att du har för gammal mjukvara i bilen.. Har man de bland de första versionerna av mjukvaran,och den har inte blivit uppdaterad nångång,så funkar inte uppdateringen med USB-minnen.gäller 2009/2010 årsmodeller |
|
| Ok, tackar. Ska nämnas att säljaren är bilsäljare och inte tillbehörssäljare! :D | |
| Det gäller en 750i F01 som är tillverkad 2009/06. | |
| Är inte mjukvaran uppdaterad,och den är bland dom första så tror jag inte de går att uppdatera med USB,utan endast med DVDskivor..Men testa med USB först,jag kan ju ha fel:),men som sagt så tippar jag på att du får uppdatera med skivor,,,men återkom gärna med resultatet.. | |
| Måste man ladda alla 3 skivor/usb samtidigt eller kan man ta en och sen vänta tills nästa gång man kör en lite längre sträcka? Annars lär ju batteriet ladda ur om man gör det när bilen står still. | |
|
Nej,du kan ju inte uppdatera lite,och sen avbryta..NEJ,NEJ....:):):) ha motorn igång,eller ännu bättre,koppla på batteriladdare under uppdateringen |
|
| Ok, tackar! :D Det här går säkert bra! :D Tur jag vet att jag har otur när jag tänker angående bilar och framförallt bilelektronik! | |
| Uppdaterade polarens Alpina B5S Touring E61-2009 härom veckan..tydligen gammal mjukvara,eftersom det inte gick med USB,utan vi fick uppdatera med skivor..kopplade på batteriladdare under uppdateringen....det var nödvändigt,för uppdateringen tog nästan 3 tim | |
| En dum fråga till då! Går det bra undertiden man kör bilen? | |
|
Bra fråga:) ingen aning faktiskt...! Men skulle tippa på att de kommer bara att ta längre tid att uppdatera.. Koppla på en batteriladdare om du uppdaterar med skivor,ta med en kaffe-termos och *slappna av* |
|
|
Har inte fått DVD:erna ännu men skulle vilja ha lite info om underhållsladdning av batteriet medan jag uppdaterar navin. För att undvika att hela bilen imploderar så kanske någon skulle vilja beskriva hur jag gör. Kan jag ta vilken "biltemaladdare" som helst eller måste det vara en proffsvariant? Var/hur kopplar jag "tåtarna"? Jupp, jag är så okunnig på detta ämne som jag låter! :D |
|
|
Synd att du bor o Sthlm,annars hade jag hjälpt dig med uppdateringen..kolla på harald nyborg eller liknande... eller ut o kör under uppdateringen..Vet en person som gjorde det,och det gick alldeles utmärkt |
|
|
Ok, så det måste inte vara någon speciell laddare? Skulle en sådan här enkel funka?: Länk Kommer förmodligen aldrig att använda den igen...! Kopplar man in på samma sätt som det står i instruktionsboken när man behöver starthjälp eller ska man koppla direkt på batteriet? |
|
|
Kan meddela att uppdateringen är klar av Premium 2013. Det fungerade fint att göra det under tiden man kör, dessutom fungerade det att avbryta och stänga av bilen. Uppdateringen startade på samma ställe som tidigare. Dock behövde man mata in skivorna i tur och ordning en kort stund vid varje återstart. Det tog ca 2,55 allt som allt. Tror att första skivan var ca 33.5%, andra upp till 67% och sedan tredje resten. Tack för goda tips och råd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.