AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
953

Får jag sålt min 525iAT E39:a om 2-3 år?

Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Hej!
Jag har gått in i tankarna om att byta bil många gånger. Pga husköp och annat har jag nu lagt projektet på is. När alla nu blir miljövänner och kör så snåla bilar som möjligt, blir jag bara orolig om jag öhv får min bil såld efter några år. Har nu ägt bilen i 2,5 år och älskar min raksexa. 2016 kanske ingen vill ha den sen? Vad tror Ni? Ska man byta nu när det ändå några som vill ha en bil som drar dryga litern??

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tycker du ska behålla den om du älskar den :)

Och det kommer nog dröja ett tag innan folk slutar köpa vanliga bensinbilar.
Sc
47
Schaffhausen
F11 530i Touring -13
E61 523i Touring LCI -07
Sälj inte en bil du älskar!

Spelar det dessutom så stor roll om någon vill ha din E39:a 2016? Så förtvivlat många tusenlappar är den inte värd då. Jag blev inte av med min när jag köpte E61:an och det är jag bara glad för idag :-)
Det finns alltid en marknad för billiga kombibilar, däremot får man som med det mesta räkna med att få mindre pengar för den än vad du kanske kan få idag. Men räkna på vad en nyare bil tappar i värde är det ändå småpengar...
Om du är nöjd med den så behåll den!
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Jag tackar för era input. Jag kan inte riktigt klaga på ngt särskilt förutom att bilen känns föråldrad, ffa växellådan är tråg när man jämför med min frus DSG-låda i hennes Golf. Annars är den hur rolig som helst att köra och raksexan pinnar fint :-)

Hade varit kul med helläder, Hifi, komfortstolar, farthållare med bromsfunktion osv, förstår Ni :-)

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.