|
|
|
|---|---|
|
Tjena gott folk jag har lite problem här. Jag har då precis inhandlat en bmw 730 riktigt nöjd med bilen men nu kommer de problem. va tvungen att åka och tanka så åker bort till macken bilen går hur fint som helst! inga slirande i lådan eller nå. Stänger då av bilen tankar sätter mig i startar bilen och sen lägger ner till drivern och inget händer:/ den drev absolut ingenting och då kommer de en getriebeprogram upp. sen dess har jag inte fått nå drivning alls och motorn går de bara varva 3000. sen varavar den inge mer:/ Någon som kan hjälpa? Bytt batteri till ett nytt 90amp. vad finns de de kan vara fel på? | |
| Det kan vara den mekaniska spärren i P-läget som inte släpper när du lägger i Drive. Därför rör sig inte bilen framåt eller bakåt. Att motorn inte varvar mer är pga converterns motstånd, motorvarvtalet lägger sig på stallspeed. | |
| Tack för svaret! Hur kommer jag åt och se staget? Skulle ju vara kanon att kolla om de är de! Okey skit bra att de finns folk om bmw:) jag har haft väldigt mycket bilar själv men den här bilen är jag riktigt nöjd med! | |
|
Om motorn försöker driva vid 3000rpm med P i skulle det låta fruktansvärt ansträngt. Låter det som motorn har motstånd när du gasar? Lättaste sättet att se om P fastnat är ju att lägga i N och försöka putta på bilen. |
|
| Den ligger inte p den går att putta felkoden är borta den vill driva testa i dag den hugger lite grann så funderar på om det är dålig olja i automaten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.