AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.989

Hur kan denna M3 va kvar?

Sida 2 av 3
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

viktigaste är att kolla på skick,miltal,utr,service vid köp av M3e46,men de gäller generellt givetvis alla bilar
vad har du för önskemål/krav på bil?
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Bianca, enda kravet är max 100k ;)

Det är väl ingen i tråden mer än du Janne86 som snackar om att man får ge minst 200k för att hitta en fin M3? Självklart så finns det fina bilar för mycket mindre än så, är ju ingen som har sagt något annat.

Du öppnade en tråd om den billigaste M3:an på blocket och verkar sedan bli sur för att den troligtvis är en bil med tveksam historik och mätarställning. Jag har lite svårt att se problemet här faktiskt :)
Adonis; Vad är det som är felaktig historik? Den är såld ny i Tyskland så Polen kom senare i så fall. Vore bra med lite mer info.

Stephan

Svar Stephan:
Den hade ett Polskt servicehäfte i nytryck med likadana servicestämplar. Att den bilen har gått riktigt långt är mitt intryck. Men som jag skrev, den gick bra i motor och låda.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tyvärr är ofta så att det billigaste exemplaret på blocket verkar vara referenser får många. Sen att det skiljer en hel del mellan den bilen och bilen i fråga verkar inte spela någon roll för många.

Hade själv tänkt köpa en nyligen, men andra planer kom i mellan så får tyvärr avvakta ett tag till.
Att marknaden rasat den senaste tiden är nog ingen som säger nåt om. Är väl ganska naturligt då den nyare M3 varit ute på marknaden ett antal år nu och börjar komma ner i priser.
Inom en snar framtid kommer ju även ytterligare en ny.

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Haas.

Tycker inte marknaden har rasat utan den har blivit mer "nyanserad" dvs det finns ett större utbud. Allt från 100k lik till 280k drömmare. När jag köpte min så var spannet betydligt smalare men den billigaste var i betydligt bättre skick och spec än många "billiga" idag.
Köpte min för 200 k och den får jag garanterat 190k för idag om jag hittar rätt köpare, dvs en som värderar skick, miltal, färg, kärlek mer än pris.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

Verdi
Finns en svart svensksåld -02:a här på Powerbörsen annars. Blir nästan lite sugen. Tyvärr är väl försäkringskostnaderna inte av denna värld?

Kävlingepågen, Du får _garanterat_ 190? Lätt att säga eftersom du inte behöver visa din bluff. ;-)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Då jag inte skulle släppa den för mindre så om den skulle bli såld blir det 190k :)

Å sedan är det ju helt rätt färg på den - därav priset :)

BMW CS #05375

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Inte illa menat men att din har "helt rätt färg" är väl inte riktigt 100% sant då det handlar om tycke och smak! Det svåra är ju att hitta rätt köpare vilket är inte allt för enkelt alltid!

Alpina B8 Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och jag skulle inte sälja min bil för mindre än 250' Men den blir inte värd det för det.

-------
//Lövet
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Abbe.

Jag är konservativ - finns bara "gult" - allt annat är bara dåliga kopior ;)

BMW CS #05375

Verdi
Finns ju en phoenixgul till salu för 189' på powerbörsen. Är det din? ;-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Antagligen inte eftersom den inte skulle säljas för under 190tkr :-)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Ni är skärpta och skarpsynta :)

Men jag kommer nog aldrig sälja av min utan den kommer snarare att kompletteras med en till M i framtiden.

BMW CS #05375

Ac
34
AckiiM3
BMW 520d G30 - 2018
BMW M2 Competition - 2019
Vad säger ni om denna E46 :)

Länk

Rätt bil till rätt pris? ;)

Omlackad huv + stötfångare iallafall
Länk

Någon som vet något om den här bilen? USA import?
Jensa
Här är bilen Länk Ser fin ut och snygg kombo.

Ser ut att vara miles mätare på bilden.
Länk

///M. Pedersen

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jensa: Ser onekligen ut som en USA-import som /// M /// är inne på.
Fronten är isf. fixad eller utbytt.
Vet ingenting om just denna bil men när det gäller USA-import hade jag verkligen dragit öronen åt mig och tittat på ett annat objekt helt enkelt. Finns som du säkert känner till en hel del bilar som skräckexempel, krockade eller vattenskadade mm.

Tittar du på M3:or i den prisklassen så kan jag ju helt objektivt ;) rekommendera min M3:a som är till salu. Priset går alltid att diskutera så här på höstkanten om du är intresserad. Länk

Mvh Jimmy
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Den såg grymt fin ut Jimmy, tok fin både in och utvändigt såg man på videon
Jimmyboy, jag har tittat på din bil många gånger och den ser fantastisk ut men jag är helt och hållet ute efter en manuell. Tycker det är konstigt att din fortfarande är kvar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.