|
|
|
|---|---|
| Bilen min har gått 4 500mil. Jag själv har kört c:a 1000 av dessa. Har fått mycket stenskott på motorhuvven, finns det några skydd??? | |
| eller något man kan göra? (Är juh inte så jävla snyggt inte!!!! :() | |
|
De här har bh:ar: Länk Vet inte om du har en Z3 eller Z4. Länk eller Länk Inte jättesnyggt precis. Men det finns kanske någon som har prövat? |
|
|
Hålla avstånd till framförvarande grusbil funkar... |
|
|
bh!!! Det har aldrig varit mitt favoritplagg, men på en Z var det det fulaste jag har sett. Skulle hellre lacka om huven varje år om det skulle behövas. Hasse Z4 |
|
| Bilrekondare mfl kan lägga en transparent osynlig skyddsfilm på huven. Skyddar bra men eliminerar inte helt. | |
|
Funderade ganska mycket över det eftersom min fd bil hade mycket märken i huven fram och jag märkte att nya tillkom i alltför rask takt. Min nya bil är väldigt snygg i lacken på huven (men mycket märken i grillen). En skyddande film kanske vore en idé? De där Bh:arna är verkligen räliga (skånska för fula) och en omlackering av en huv kostar ju 5-6 000 så det kan man gärna slippa. |
|
|
Det där skyddet var det fulaste jag någonsinn sett :) (Men tack för tipset!). Jag googlade lite och såg att man kan köpa utbytbara fronter för c:a en tusenlapp. Vilket känns som ett vettigare alternativ den dagen då stenskotten käkat sönder huven totalt... I kombination med en sådan genomskinlig plastfilm kanske, vad kostar det att lägga på en sådan tror ni och byter man ut den med jämna mellanrum?? |
|
| Jag har en prislista nånstans på skyddsfilm för trösklar, insteg, bakluckelastkant mm. Det handlade då om nånstans 500-1500kr beroende på hur många ställen man vill ha den på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.