AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.560

Stenskott motorhuv

Bilen min har gått 4 500mil. Jag själv har kört c:a 1000 av dessa. Har fått mycket stenskott på motorhuvven, finns det några skydd???
eller något man kan göra? (Är juh inte så jävla snyggt inte!!!! :()
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
De här har bh:ar: Länk Vet inte om du har en Z3 eller Z4.
Länk eller Länk

Inte jättesnyggt precis. Men det finns kanske någon som har prövat?

Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Hålla avstånd till framförvarande grusbil funkar...

Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
bh!!! Det har aldrig varit mitt favoritplagg, men på en Z var det det fulaste jag har sett. Skulle hellre lacka om huven varje år om det skulle behövas.

Hasse Z4
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Bilrekondare mfl kan lägga en transparent osynlig skyddsfilm på huven. Skyddar bra men eliminerar inte helt.
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Funderade ganska mycket över det eftersom min fd bil hade mycket märken i huven fram och jag märkte att nya tillkom i alltför rask takt. Min nya bil är väldigt snygg i lacken på huven (men mycket märken i grillen). En skyddande film kanske vore en idé?
De där Bh:arna är verkligen räliga (skånska för fula) och en omlackering av en huv kostar ju 5-6 000 så det kan man gärna slippa.

Det där skyddet var det fulaste jag någonsinn sett :) (Men tack för tipset!). Jag googlade lite och såg att man kan köpa utbytbara fronter för c:a en tusenlapp. Vilket känns som ett vettigare alternativ den dagen då stenskotten käkat sönder huven totalt...

I kombination med en sådan genomskinlig plastfilm kanske, vad kostar det att lägga på en sådan tror ni och byter man ut den med jämna mellanrum??
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag har en prislista nånstans på skyddsfilm för trösklar, insteg, bakluckelastkant mm. Det handlade då om nånstans 500-1500kr beroende på hur många ställen man vill ha den på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.