|
|
|
|---|---|
tommy andersson |
Är det någon som vet om det går att få till halvljusatuomatik på en (E46 320 touring -00) tysk importerad? Går det att fixa själv eller är man hänvisad till service verkstad? /tommy |
|
Dum fråga eftersom du undrar men, vill du verkligen ha det? Själv har jag en "svensk" E46 och använder mig inte av automatiken, använder varselhjus och dimljus på dagarna. Dels för att jag inte behöver mer ljus än så och dels för att lyktglasen (plasten?) blir dåliga på E46:an. Anledningen skall enligt Bmw-sverige vara (dålig kvalité?) eller att man i Hemnationen inte använder halvljus som vi gör i Sverige varför glasen blir dåliga fort. I vilket fall som helst så bör du nog göra det hos Bmw om du vill ha automatiken... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Varför vill man inte ha helljus! Det är lag på helljus i sverige. Dimljus och varseljus får man inte använda såvida inte väder påbjuder det, typ dimma eller sämre sikt. Dimljus är mest en gimmick utan egentligt syfte .... | |
|
Tommy! Har en tyskimporterad som beställdes med bl.a. halvljusautomatik eftersom han ville ha den exakt som en svenskköpt bil. Det finns en fabrikskod för detta och jag antar att det inte kan vara allför dyrt, antagligen ett nytt reglage + en inkoppling till tändningslåset. smg: Please ..... don't start. Ta inte upp denna sega tråd om dimljus! Please. Sedan fattar jag inte ditt inlägg riktigt antar att du menar halvljus och inte helljus. PS. Dimljus och "parkeringsljus" är tillåtet på dagen men inte under dygnets mörka timmar. DS. |
|
|
Aye! jag menar halvljus! :) Skall inte starta nåt krig om dim/varselljus .... blev stoppad av polisen när jag körde med halvljuset av och dimljusen på ... som Anders S beskrev ... fick en rejäl tillrättavisning. |
|
|
smg: Vill bara korrigera ditt felaktiga påstående. På dagen får du använda dimljus tillsammans med parkeringsljus ISTÄLLET för halvljus men inte efter mörkrets inbrott. Mvh, Steaman |
|
| Det programerar dom på BMW mjukvarumässigt.Om du har tändningen av och ljus omkopplaren på halvljus lyser det då?På min gör det inte det men när man startar bilen så lyser det. | |
|
2002ti har rätt, det är endast en mjukvaruinställning som behöver göras. Kontakta din lokala BMW-handlare så fixar de det. Ta det i samband med service eller liknande så kan det inte kosta många kronor. Mvh |
|
tommy andersson |
Tack för alla inlägg, enl resonemanget tror jag att det löser sig vid kommande service. Åsikter från en individ är baserade på dens värderingar, dessa är ofta olika och bör så vara! -Min åsikt är att det är bra om jag försöker följa Sveriges lagar! Mvh Tommy Andersson |
|
jag vet en liten firma utanför Lund som gör så´nt på löpande band. Kostar ca 700 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.