AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.385

Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Sitter och kollar bilförsäkring till min 530. De bolag som erbjuder billigast för mig är..

Samtliga beräknas med helförsäkring, min bonusklass ligger på 7, skadefri.

Solid: 854:-/mån med 2000 i självrisk

BMW: 956:-/mån med 4000 i självrisk

Trygghansa: 1004:- /mån med 3000 i självrisk

Hur är dom solid, är dom struliga när det gäller? Eller tycker ni jag ska slänga upp en hundring extra och ta BMW original? Trygghansa erbjuder inget extra som säger att jag skulle välja dom egentligen.

mvh vinyl
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Jag tänker såhär, ibland.

956*12+4000 = 15.472 :-

Det är ganska mycket reparationer, lackskador och stenskott. Vad kostar halvförsäkring? Trafikförsäkring?

Relaterat till vad din bil är värd?

Om helförsäkring är självskrivet, hade jag tagit Solid och ringt upp dem, och försökt pruta, eftersom "någon annan har lämnat lite billigare villkor".

/Grogg
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag har haft Solid i snart ett år. Körde sönder en fälg i somras. När de inte gick att få tag i i Sverige blev jag erbjuden fyra helt nya. De drog inte av får ålder heller då jag skickat in bilder på fälgarnas skick. Fick dyrare och snyggare fälgar så det kändes inte så tungt att betala självrisken.
En helförsäkring känns som självklart med ett bilvärde på ca 150-160k. För väl köra på solid om inget annat.

mvh vinyl

mvh vinyl
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
jag hade ju tagit BMW Original i så fall.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Detta är en djungel välj det billigaste. kan skilja 4-5000 kr i årspremie mellan IF och TH tex. Flyttade bägge BMW och betalar nu för två bilar för vad bara 540 kostade innnan. dvs 7000 i årspremie för 2 BMW helförsäkrade.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Sedan kan det vara bra om det funkar sedan om det händer något.
Man har ju hört skräckhistorier hur vissa bolag behandlar sina kunder.

Jag väljer gärna lite dyrare med tryggheten att det faktiskt arbetar med en än mot en vid händelse.
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag bytte precis från Länsförsäkringar till SalusAnsvar då SA har motorskada till 16 000 mil/8 år: Detta kostar mig ca 1500 mer om året men den tryggheten betalar jag gärna för. Så mitt råd är att titta vad försäkringen innehåller och vad du vill ha och kanske kan tänka dig att betala extra för.
Någon som testat sajterna man kan jämföra priser ? typ Suredo Compricer
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag har använt mig av Compricer två gånger. När de ringer mig så får de arbeta. Jag vill inte ha det billigaste de kan erbjuda utan de som ger bäst villkor för pengarna. Tex vad är självrisken för en borttappad nyckel eller hur värderar försäkringsbolaget dina fina välvårdade fälgar även med några år på nacken. Hittar du en försäljare som hjälper dig så köp då försäkringen via mäklaren. Mig ringde han tillbaka efter några dagar och var mer påläst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.