|
|
|
|---|---|
|
Hej En importerad 525a så det finns ingen strålkastarspoling, bara vindrutespolning. Nu har den dött. ingen spolning, inget surr, inget knäppande, Säkringarna hela. VAr ska jag börja riva, I ratten ??? I någon elektronikbox, Eller vid pumpen, den sitter ju illa till, man måste ta ned innerskärmen hö fram antar jag för att komma åt den. Finns det något vanligt fel ? | |
|
Jag bytte min spolarpump 2 ggr (mekonomen, skitkavlitet i detta fallet) innan jag hittade en som var av kvalitet som håller längre en ett år, tror det var en Bosch pump jag satte i för en 3 år sen nu och den håller ännu :-) Jag bad till slut en mek jag känner att hitta en som är av hållbar kvalitet , då jag blev trött på att montera ner innerskärmen varje gång vid byte! |
|
|
Ok, så det vanligaste är att det är pumpen som lämnar i då? Lika bra att köpa en pump så man har den hemma innan man börjar riva. Är det krångligt att få loss innerskärmen? |
|
|
Nej, det knepigaste är faktiskt att hålla rätt på de små piggarna som låser fast de plastclips som håller innerskärmen. Man petar in själva mittstiftet och kan sedan dra ut pluggen som håller fast innerskärmen. (Köp några på BMW i reserv.) Vår behållare läckte när vi köpte bilen. Jag tog loss pumpen och tätade själv. Det gick att göra med hjulet kvar och bilen på marken. Du behöver inte ta loss hela innerskärmen för att komma åt pumpen. Men om det inte ens knäpper till kanske inte relät gör sitt jobb? Lossa på innerskärmen och mät om det kommer strömm när du aktiverar spolfunktionen innan du köper på dig reservdelar. |
|
|
Sitter det något relä någonstans som man kan lyssna efter om det knäpper i när man drar i spaken? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.